Bestaat er een app voor een pubquiz?

Ik wil een pubquiz organiseren. Nou lijkt het me niet super handig dat iedereen met pen en papier zijn antwoorden opschrijft en dus heb ik dat liever digitaal. Weet iemand hier een app voor dat mensen hun antwoorden kunnen geven en dat ik dat bijvoorbeeld als enige kan zien van iedereen? En het liefste eentje waar ze niet tussendoor kunnen googlen :)
alvast bedankt!!

2 jaar geleden
in: Apps
3.1K

Antwoorden (1)

Kahoot
Een erg fijne on-line pubquiz die ik zelf meerdere keren heb gebruikt.
De quiz maken doe je op kahoot.com. Eerst registreren (sign-up Rechts-boven) en een pakket kiezen. Met de gratis versie (Persoonlijk-familie) kom je al een heel eind. Als je meer dan 10 deelnemers hebt of bijzondere vragen wil (met afbeeldingen of meerdere goed), kan je voor een paar euro een maandabbo nemen.
De deelnemers kunnen de app Kahoot downloaden of op hun mobiel naar kahoot.it gaan en met de code inloggen op jouw quiz.
Zowel het goede antwoord als de reactietijd telt mee in de puntentelling; opzoeken van het goede antwoord loont dus niet.
Na elk antwoord kan je de tussenstand laten zien en evt. het goede antwoord toelichten.
2 jaar geleden
Peerfiguur
2 jaar geleden
Hoi, bedankt voor je reactie! Ik ben wel bekend met kahoot zit in de 6e dus veel gespeeld op school in de lessen :) Het jammere van kahoot is dat het alleen meerkeuze is (als dat niet zo is vertel het me graag haha) en ik wil gewoon open vragen doen want het moet wel een wat moeilijkere pubquiz worden. Toch bedankt!
Utrecht
2 jaar geleden
Klopt; Kahoot is alleen meerkeuze.
Denk je niet dat open vragen erg lastig (en tijdrovend) te controleren is?
Iedereen schrijft het antwoord net anders op.
Je kan de meerkeuze antwoorden ook moeilijker maken door bijna-goede mogelijkheden te geven. Of de (betaalde) optie waarbij meerdere antwoorden goed zijn.
LeonardN
2 jaar geleden
Open vragen is idd een ramp als het gaat om een simpel op te zetten quiz.
Of je zit met spelfoutproblematiek. Of je moet het zelf allemaal handmatig controleren. Andre van Duin
André van Duyn
André van Duin (!) Een app zal maar 1 van de drie goed rekenen (aangenomen dat JIJ het al correct hebt). Of je zal zelf allerlei spelfoutvarianten in moeten gaan voeren als correct antwoord. Een moeilijkere quiz krijg je door naar obscuurdere items te vragen. Bijvoorbeeld een band/zanger die of vrij onbekend is, of niet bekend is bij jouw generatiegenoten (aangenomen dat iedereen ongeveer dezelfde leeftijd heeft. Dan kies je antwoorden die vrij dicht bij elkaar liggen. Iets als:
In welke band speelde de frontman van de Foo Fighters vroeger?
-Smashing Pumpkins
-Red Hot Chilli Peppers
-Nirvana
-Pearl Jam
(Zou me verbazen dat jongeren van 18 dat allemaal weten. Maar goed dat kan jij wellicht makkelijker inzien. Kunst is dus vragen te maken waarvan wel iemand het weet, maar niet de meerderheid.)