kan je WhatsApp rekenen als social media?

Bijv. Facebook, Twitter etc. hebben een profiel waarbij je vrienden toe kan voegen, WhatsApp heeft dit niet, kan je dit dan toch rekenen als sociale media?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Apps
11K

Antwoorden (2)

Hm, ik zou zeggen van niet; Whatsapp is toch wel puur berichten uitwisselen met mensen die je maar al te goed kent (meestal), net zoals smsen. Twitter, Instagram, Facebook etc. is meer voor iedereen met elkaar en niet alleen jij en je vrienden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gezien de definitie van Wikipedia niet. Daar wordt het beschreven als "online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Hoofdkenmerken zijn interactie en dialoog tussen de gebruiker."

Kenmerk van Whatsapp is echter dat de berichten niet algemeen zijn, niet iedereen kan elkaars berichten lezen en daarop reageren. Als je dat strikt leest, zou dat ook kunnen gelden voor Facebook waar eveneens de meeste berichten zijn afgeschermd voor een beperkte vriendengroep, maar bij Facebook kan je ook openbare content plaatsen.