Whatsapp opent niet meer. Wat kan ik doen?

Ik heb een iPhone 4 met de nieuwste IOS update. Als ik op Whatsapp klik, wil die niet openen en gaat die meteen terug naar het startscherm met de apps. Dit heb ik al gedaan:

- Whatsapp onderaan afgesloten en opnieuw opgestart
- iPhone uit en aan gedaan
- In iTunes nieuwste versie van Whatsapp gedownload en gesynchroniseerd

Nu heb ik gelezen dat als je Whatsapp verwijderd en opnieuw installeert dat je dan alle berichten en foto's kwijtbent en dat dit ook niet de oplossing is.

Wie heeft hetzelfde probleem gehad en kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Apps
15.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel voor je hulp. Er is geen sprake van te weinig RAM en ook niet dat ik moet betalen. Ik heb al de volledige betaalde app. Wat betreft een backup maken: het enige wat ik volgens mij kan doen is de iPhone synchroniseren met iTunes, maar ik heb gelezen en gehoord dat je dan ook de chatgeschiedenis kwijt bent. Je vraagt om meer informatie, wat er staat als ik Whatsapp probeer te openen. Het enige wat ik kan omschrijven is dat als ik op Whatsapp klik, dat die niet wil openen en dat hij meteen terug gaat naar het startscherm met de apps. Ik krijg dus geen melding of zoiets. Extra info:
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat ik precies hetzelfde probleem heb met de Pathé-app. Die heb ik op hetzelfde moment geupdate als Whatsapp. De oorzaak is dus dat deze apps niet juist geupdate zijn. Nu ben ik dus nog op zoek naar een werkende oplossing, zonder dat ik de chatgeschiedenis kwijtraak.

Antwoorden (1)

Beste silverway,

hier zijn een paar dingen die je nog kan uit proberen:

1. Probeer een backup te maken van je whatsapp, verwijder whatsapp en download het opnieuw.

2. Whatsapp is de eerste jaar gratis het kan zijn dat jij die jaar hebt doorgebracht, dan moet je eerst €0,89 betalen voordat je chats tevoorschijn komen.

3. Het kan zijn dat je heel veel RAM-geheugen gebruikt. Dat zorgt ervoor dat er geen plaats meer is om Whatsapp te openen sluit een paar achtergrond apps die je niet gebruikt.

Geef een wat meer informatie. bijvoorbeeld wat er staat als je hem probeert te openen, of wat er gebeurt.