Als je whatsapp gedownload hebt, krijgen dan de mensen die je in je contact gegevens hebt daar een berichtje over?

Ik werd een tijdje geleden gestalkt door een jongen, ik heb hem vergeten uit mijn contact lijst te zetten, ziet hij nu ook dat ik whatsapp heb? en weet hij nu ook mijn mobiele nummer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Apps
1.6K

Antwoorden (3)

Nee, als ze een bericht willen versturen naar iemand zien ze wel dat jij whatsapp hebt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel. Ik krijg nl vanzelf allemaal mensen in mijn favorietenlijst die ik nooit heb toegevoegd. Dat zijn mensen die al in mijn telefoon stonden bij gewone contactpersonen.

Als jij het telefoonnummer van die stalker in je contactpersonen hebt staan, gewoon in je telefoonboek, dan sta jij nu autonatisch bij hem in zijn whattsapp.
Heb jij zijn nummer niet in je telefoon staan, dan komt jij ook niet in zijn whatssapp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee inderdaad die heb jij niet toegevoegd, die staan er gewoon standaard in, maar als jij ze gelijk verwijderd en ze geen bericht heb gestuurd dan hebben hun nu mijn telefoonnummer ook toch niet? waarom sta ik dan automatisch in zijn lijst? hij heeft mijn nummer niet. ik heb alleen de zijne
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heeft hij toch jouw nummer. Anders kan hij jou geen berichtje versturen.
Neen. Er word geen bericht gestuurd naar contactpersonen van jouw telefoon. Het gaat er ook helemaal niet om of jij hem in je contactenlijst hebt staan. Iedereen die jouw telefoonnummer in zijn contactenlijst heeft staan kan zien of je whatsapp hebt indien die persoon ook whatsapp heeft.
Andersom werkt het ook. Iedereen die jij toevoegd aan je contactpersonen en die whatsapp heeft komt bij jou in je whatsapplijst te staan. Ik heb vaak genoeg mensen in mijn conactpersonen staan die dan opeens ook in mijn whatsapp komen. Dat betekent dus dat ze op dat moment ook net whatsapp hebben geïnstalleerd.
Ben je er niet van gediend om van ongewenste personen berichtjes te krijgen kun je twee dingen doen. Je zegt hem dat je er niet van gediend bent. Of je blokkeert hem gewoon. Hij kan je dan nog steeds als whatsapp gebruiker zien. Maar hij kan geen berichtjes meer versturen aan jou. En hij kan jouw status niet meer zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iemand jouw nummer niet heeft kan diegene dus ook niet zien of je whatsapp hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
okey hartelijk bedankt!! ik wil niet weer te maken krijgen met die jongen, ik heb hem ook gelijk verwijderd uit mijn contacten