Kan ik mijn Whatsapp geschiedenis overhouden als ik een nieuw telefoonnummer krijg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Apps
1.5K

Het beste antwoord

Op welke telefoon gebruik je Whatsapp? Als je een Android telefoon hebt, kun je uit de Whatsapp-map je geschiedenis kopiëren naar je nieuwe telefoon, ervan uitgaande dat dat ook een Android telefoon is. Bij Windows Phone en iOS kan het niet aangezien die geen file management hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zou het geen probleem moeten zijn. Je meld Whatsapp gewoon opnieuw aan, en je geschiedenis heb je volgens mij dan weer terug....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De geschiedenis is gebonden aan de WhatsApp-account van het oude nummer. Die heb je dus niet terug als je het nieuwe nummer verifieert. Hij bestaat nog wel, op de server van WhatsApp, maar niet op je telefoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stond het maar op de server van Whatsapp. Ik wissel regelmatig tussen twee telefoons, en de geschiedenis wordt niet meegenomen. Je moet je iedere keer opnieuw aanmelden. Het bestand met de gesprekken staat gewoon in de map whatsapp/databases. Ik kan het helaas niet uitproberen, aangezien ik geen extra simkaartje met een ander nummer heb liggen hier anders had ik het even concreet nagekeken. Dat de geschiedenis (louter) op de server van Whatsapp staat is iig de grootst mogelijke onzin. Het zou kunnen dat je ala outlook, dat database-bestand overschrijft wanneer je een nieuw nummer aanmaakt. Maar dan zou je het kunnen proberen te importeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt je berichtengeschiedenis e-mailen. Maar dan heb je een tekstbestand van ieder 'gesprek'. Meer niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het simkaartje uit mijn auto-telefoon geprobeerd, en je hebt toch echt ongelijk Natha. Mijn gespreksgeschiedenis bleef staan en kon doorgezet worden met een andere nummer. Dus hij gebruikt gewoon dat bestandje uit de map. Kortom, wat ik eerder zei klopt, 100%.

Andere antwoorden (2)

Als je dezelfde telefoon houdt, ja. Dan kun je je nieuwe nummer aan whatsapp toevoegen en blijft je geschiedenis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- Niet waar. Je kunt Whatsapp maar met 1 telefoonnummer gebruiken. Je kunt er geen ander tel.nr. aan toevoegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt bij instellingen gewoon je nummer veranderen hoor? Dan stuurt hij een nieuwe sms aan je met een code en klaar. Nummer toevoegen kan inderdaad niet maar dat is iets anders dat wijzigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je kunt niet gewoon je nummer veranderen. Je kunt wel:
1. je WhatsApp-account verwijderen en je nieuwe nummer verifiëren.
2. alleen WhatsApp verwijderen (dus alleen de applicatie, en niet je account ook), opnieuw installeren en je nieuwe nummer verifiëren. Zie verder de aanvulling onder mijn antwoord.
Nee dat kan niet.
Whatsapp is gebonden aan je telefoonnummer. Als je een ander toestel krijgt, maar je nummer houdt, dan kan het wel. Maar met een nieuw telefoonnummer moet je je opnieuw aanmelden. Je kunt ook geen nummer toevoegen aan je oude 'account'.

Als je in het Whatsapp menu kijkt bij Instellingen - Account - Betalingsinformatie, zie je dat ook staan:
"Je dienst is gekoppeld aan het bovenstaande telefoonnummer. Je kunt gratis van mobiele apparaat wisselen, de software installeren of upgraden, mits je diensttelefoonnummer hetzelfde blijft."

Toegevoegd na 3 minuten:
P.S. de geschiedenis ben je dus kwijt. Die hoort bij je oude nummer.

Toegevoegd na 14 uur:
Kijk op Instellingen - Account - Mijn account verwijderen.
Daar staat precies wat er gebeurt als je je account verwijdert.
Ook: "Je gespreksgeschiedenis op deze telefoon wordt verwijderd"

Voor de duidelijkheid: dit is 1 manier om je telefoonnummer te wijzigen, zonder de app eerst te moeten verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren.