Hoeveel data verbruikt een whatsapp berichtje?

En dan bij het ontvangen en versturen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Apps
5K

Het beste antwoord

whatsapp is over het algemeen alleen maar een regeltje text, dus dit gebruikt niet veel.
emoticons zijn ook text, dus ook dat gebruikt niet veel.
een txt document is meestal ook onder de mb, ,omdat een zin in txt formaat minder dan 1kb is.
whatsapp werkt ook nog met een adres, voor wi het is.
dit komt er dus ook bij.
en waarschijnlijk ook nog een beetje beveiliging, maar al met al, het gebruikt bijna niets.
ik denk dat je met 1mb een hele dag riant kunt whatsappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb voor 5.690 verstuurde berichten 7 MB gebruikt.

Dus reken maar uit, 7÷5690 = 0,001 MB per berichtje.

Een ontvangen bericht gebruikt 0,002 MB. (10,2 MB voor 4.548 berichten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een whatsapp bericht gebruikt bijna geen data. Ik zou geen rekening houden met whatsapp als je een telefoonabonnement wilt afsluiten. Volgens mij is het enkele kb per berichtje. In ieder geval bijna niets, zelfs met een abonnement van 100 MB kan je onbeperkt whatsapp gebruiken.