Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik van die telefoonverkopers af komen?

ik word sinds vorige week platgebeld door random nummers. maar er is dus een of andere verkoper die me terug blijft bellen die me een abonnement wil aansmeren. elke keer blokkeer ik het nummer maar dan veranderen ze het weer (met 1 nummertje) hoe kom ik van ze af? en hoe zouden ze aan mijn mobiele nummer zijn gekomen?

3 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ze bellen gewoon willekeurig nummers. Als je opneemt, dan wordt je telefoonnummer interessant, want dan is het blijkbaar in gebruik. Je nr wordt dan wel in hun database gezet.

Hoe kom je er vanaf? Wat ik zelf doe, is het gesprek zo kort mogelijk houden. Je kunt er ook voor kiezen om direct op te hangen. Daarna blokkeer ik de nrs waar ze mee bellen. Dit lijkt onbegonnen werk in het begin, maar ik wordt zelf inmiddels zelden nog lastiggevallen.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Bel me niet register
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zeg aan de telefoon: Ik doe beroep op recht van verzet.

Gebruikmaken van recht van verzet
Telefonische verkopers moeten tijdens een verkoopgesprek altijd vragen of zij nogmaals mogen bellen. U kunt aangeven dat u niet meer gebeld wilt worden. De adverteerder moet uw contactgegevens uit het belbestand verwijderen. Hij moet dit direct en kosteloos doen. Dit heet het recht van verzet.

Daarna mag deze organisatie u niet meer bellen. Een ander bedrijf mag u ook niet namens deze organisatie bellen.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding