Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kost het mij geld als ik gebeld word vanuit het buitenland?

Een vriend van mij belt me regelmatig op mijn 06 nummer met zijn Nederlandse abonnement. Kost mij dit nu geld?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
10.1K
TurfGraver
5 jaar geleden
Nee, hem wel. En als je hem belt kost het jou de standaard kosten en voor hem de extra kosten (hij weet immers dat hij in buitenland zit, en neemt de keuze om op te pakken).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als iemand met een Nederlandse SIM-kaart vanuit het buitenland naar jou belt, terwijl jij gewoon in Nederland bent, dan kost jou dat niets. Die ander betaalt mogelijk extra omdat hij vanuit het buitenland belt (mits buiten de EU).

Omgekeerd: Als jij in Nederland belt naar een ander Nederlands nummer, maar die andere persoon is in het buitenland, dan moet die ander wel extra betalen omdat het buitenland betreft. Dan zijn de kosten niet voor jou. Jij kan immers niet weten dat de ander zich in het buitenland bevindt.

Bel jij vanuit het buitenland naar iemand anders in het buitenland, dan zal je beiden extra betalen.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding