Waarom is het verlengen van een mobiele abonnement met cadeau duurder als een nieuwe abonnement?

Ik heb een abonnement bij vodafone,en ik mag vanaf vandaag gaan verlengen. Omdat ik nog tevreden ben met mijn huidige mobiel wou ik gaan verlengen met een cadeau (een smart tv) maar ik zag tot mijn verbazing dat het cadeau bij een nieuw abonnement gratis is en,in het geval bij de tv,er bij verlenging 189 euro bij betaald moet worden.
Waarom zou dat zo zijn? Een tevreden gebruiker die bij een provider blijft zou in mijn ogen beloond mogen worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een bedrijf gaat er van uit dat een tevreden gebruiker blijft, die hoeft dus niet "omgekocht" te worden.
een potentiële nieuwe klant moet overtuigd worden en dat gebeurt met gratis cadeaus in de hoop dat zo´n cadeau iemand overhaalt om klant te worden...
dat is alles: jij bent al gevangen/binnen, de andere is de prooi/daar jagen ze nog op.

Antwoorden (4)

Misschien omdat je dan geen nieuwe telefoon koopt bij Vodafone en dat je dan die 189 bij moet betalen om te compenseren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja vaak het beste is op zeggen .!:( nieuwe klanten worden gelokt (gekocht) en krijgen de leuke dingen . Trouwe klanten krijgen alleen een factuur . Telecom , energie , internet , verzekeringen bedrijven , en banken . Hebben de leukste aanbiedingen en cadeautjes voor nieuwe klanten . Dus zeg op tijd op en ga hoppen en shoppen . Ze denken eenmaal klant die blijft wel hangen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is consumenten logica denk ik. Vanuit de telecom maatschappij denken ze: die is toch al klant, dus is tevreden en heeft het ervoor over om te betalen. Je kan beter eens per jaar / per 2 jaar je abonnement opzeggen. Vaak krijg je een aanbod waarmee ze je willen behouden, in de vorm van een forse korting of een TV o.i.d. erbij. Nog beter kijk je gewoon af en toe eens rond, zeker nu steeds meer "lease" telefoons in worden gezet, is dat de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je naar een telecom winkel gaat is er bij sommigen wel wat te regelen. Ik heb in dec mijn abonnement verlengd met een nieuw toestel en mijn man wilde graag een nieuwe tv ipv een nieuw mobieltje. Was geen probleem tv werd besteld bij bol.dom en hij hoefde niks bij te betalen. Terwijl we dat via internet niet voor elkaar kregen.