Is het mogelijk om een mobiel nummer te wisselen tussen twee abonnementen?

Een misschien wat ingewikkeld verhaal, maar ik zal het proberen gemakkelijk uit te leggen:

Ik heb een sim-only abonnement bij T-Mobile lopen, tot aan mei 2012. Mijn broertje neemt mijn Sim Kaart over (dus ook mijn nummer) en hij betaald mij per maand de kosten van het abonnement (hij is nog geen 18+).

Ik heb net een nieuw duurder abonnement afgesloten, Sim Only met internet en krijg dus een nieuw sim kaartje, ook van T-Mobile, en dus ook met een nieuw nummer. Ik krijg de mogelijkheid om mijn nummer gratis te behouden.

Nu is mijn vraag: is het mogelijk dat ik mijn oude nummer blijf houden en dat mijn broertje het nieuwe nummer krijgt?

Ik verwacht van niet, maar ik vraag het voor de zekerheid. Het zou namelijk wel erg fijn zijn!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

ik denk dat dat heel lastig wordt, zeker gezien de servicegraad van veel telecomaanbieders. Aangezien je je huidige abonnement niet opzegt komt dat nummer ook niet vrij en zullen ze dus je nummer niet willen porteren naar je nieuwe sim-kaart.

Wat je volgens mij wel kan doen (wat het dichtste in de buurt komt) je huidige contract up-graden naar je nieuwe behoefte en voor je broertje een nieuw contract afsluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het abonnement en het nummer is gekoppeld aan de simkaart. Dat lijkt me de oplossing van de vraag.
"Ik krijg de mogelijkheid om mijn nummer gratis te behouden." Ik zie het belang van deze informatie niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is hele nuttige informatie, aangezien ik al vijf jaar hetzelfde nummer heb met drie verschillende simkaarten. Tegenwoordig is het mogelijk om je nummer persoonlijk te houden en wel een nieuwe simkaart met daarop het abonnement te krijgen.