moet ik een oud telefoonabonnement eerst opzeggen voor je een nieuwe afsluit?

ik ben dus van plan een nieuwe tel te kopen samen met een abonnement maar moet ik dan het oude abonnement eerst opzeggen of gebeurt dat automatisch? en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik een nieuw nummer krijg? overal staat er nummerbehoud maar ik hoef dat juist NIET kun je dat ergens aangeven of geven ze je automatisch een nieuw nummer als je niet specifiek kiest voor nummerbehoud? en maakt dit uit als je van provider verandert of bij dezelfde blijft en eventueel je abo zou verlengen?

6 jaar geleden
3.1K
TurfGraver
6 jaar geleden
Als je een nieuwe abbo neemt zinder nummerbehoud krijg je een nieuw nummer. Of de nieuwe provider ook oude abbo opzegt? Bij nummerbehoud wel.
Je moet niks (kan wel meerdere abbo's met verschillende nummers hebben.
ronron1212
6 jaar geleden
Als je het oude abonnement niet opzegt loopt het gewoon door.

Antwoorden (1)

Als je geen nummerbehoud wilt, hoef je je oude abonnement niet eerst op te zeggen. Je mag zoveel telefoonabonnementen hebben als je wilt, zolang die maar een verschillend nummer hebben. Dat kan ook bij dezelfde provider zijn. Het kan handig zijn beide abonnementen een tijdje naast elkaar te laten bestaan, als je bijvoorbeeld verwacht dat er nog contacten op je 'oude' nummer bellen die je nieuwe nummer niet weten, of als je het handig vindt om twee verschillende nummers te hebben, bijvoorbeeld voor je werk en voor privé-zaken (dat kan tegenwoordig overigens ook op 1 telefoon). Als je een nieuw abonnement afsluit en je geeft geen verzoek voor nummerbehoud aan, krijg je automatisch een nieuw nummer.