Mogen er extra kosten worden gerekend met bellen vanuit NL naar België binnen je bundel?

Ik heb pas vanuit nl naar belgie gebeld en hier zijn extra kosten voor gerekend, terwijl ik nog belminuten over had. En ik vroeg me af of ze dat wel mogen doen, want het is nog gewoon binnen europa

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
TurfGraver
4 jaar geleden
Hangt er vanaf naar wat voor nummer je belt.
Utrecht
4 jaar geleden
De data-bundel is gelijk binnen Europa maar je belbundel geldt alleen binnen Nederland.
Dus bellen naar België kost extra.

Antwoorden (2)

Mobiel bellen vanuit Nederland naar een EU is duurder dan het bellen in Nederland zelf. Dus ja je betaald extra en ja dat mag het is wel gereguleerd tot een maximum bedrag per minuut maar de grote van je bundel of provider kan nog al eens wat uitmaken in dat tarief.
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Bellen náár het buitenland is inderdaad nog steeds vaak buiten de bundel.
tinus1969
4 jaar geleden
Link is van een telecomprovider die zelf belang heeft.
LeonardN
4 jaar geleden
@tinus1969
Belang ergens bij hebben betekent niet dat het (niet) klopt.
Je moet roaming scheiden van bellen over eigen netwerk. Uit n.b. de door jouw geplaatste link/brom staat:
"Bellen van Nederland naar het buitenland
Tot slot is er nog een hele belangrijke beperking om rekening mee te houden. Het in rekening brengen van de roamingkosten binnen de EU behoort zo goed als tot het verleden. De Europese Commissie heeft echter één voorbehoud opgenomen: bellen vanuit je eigen land naar andere Europese lidstaten mag wel nog extra belast worden door providers."
Dergelijke roaming kosten zijn illegaal.
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Als je in Nederland bent en een Nederlandse provider hebt, dan roam je niet....