Mijn zoon heeft van ons een mobiel abonnement gekregen van Tele2. Daarbij kan hij 300 minuten bellen. Maar in werkelijkheid is dat veel minder.

Elk telefoontje dat korter duurt dan een minuuut telt namelijk al als een minuut. Dat betekent dat hij, ondanks dat we het aantal minuten hebben bijgehouden in de telefoon, er toch flink overheen zit. We moesten erg veel geld bijbetalen. Tele2 had dit niet tegen ons gezegd en ze willen ook niet de telefoon blokkeren als er 300 minuten om zijn. Wat kunnen we hier tegen doen? Kunnen we van het abonnement af of is er een manier waarop we kunnen zien dat het beltegoed op is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

je stelt meerdere vragen, dus:
-gebruik een vergelijker zoals bellen.com om een gunstig abonnement uit te zoeken dat past bij je gebruiksdoel.
-ga na of bellen naar vast EN mobiel binnen de bundel valt; helaas is dit mosterd na .. ;
-kosten buiten bundel zijn hoog / erg hoog
-check voorwaarden abonnement mbt voortijdige opzegging of bel klantenservice (kost soms ook tegoed)

eerlijk is eerlijk; veel van deze details staan op internet in de voorwaarden vermeld en daarmee kun je vooraf bepalen hoe er wordt verrekend (per sec of juist per minuut, wat er binnen een bundel valt etc) en of je het abonnement wilt aangaan.
-als je in een winkel hebt aangekocht en niet goed bent voorgelicht over het binnen en buiten bundel gebruik, dan heb je verhaalmogelijkheid. zal wel veel moeite kosten. misschien helpt informatie van het forum (zie de link)
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is niet makkelijk om van je abonnement af te komen. bij veel providers kun je makkelijk je tegoeden opvragen maar bij tele2 is dat niet het geval. volgens mij kun je bij mijn tele2 wel je rekeningen na kijken. maar of je ook je actuele tegoeden kan zijn vraag ik mij af. (is het proberen waard). anders zit er niks anders op dan het te doen op deze manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanaf dat het gesprek ingaat geloof 10 sec gaat de minuut in plus opstart kosten dit is normaal, dit hoeven ze niet te zeggen staat allemaal in de algemene voorwaarden cq contract als je hier niet om vraagt hoeven ze dit niet te zeggen. Je kan van het abbonement af als je een boete betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen u het abonnement met Tele2 heeft afgesloten, zult u een contract hebben moeten ondertekenen, dat u akkoord gaat met de voorwaarden. Dit kan eventueel ook een acceptatie van de voorwaarden via internet zijn geweest. Als hierin is opgenomen dat er bij elke gesprek altijd minimaal 1 belminuut in rekening wordt gebracht (wat overigens bij GSM abonnementen niet ongebruikelijk is) valt daar helaas weinig aan te doen en zult u dit moeten accepteren. U schrijft dat Tele2 dit niet aan u heeft gezegd, maar als het in de voorwaarden is opgenomen, is Tele2 niet verplicht dit nog eens expliciet aan u te melden.

Ik weet uiteraard niet welk abonnement u exact heeft, maar op de site van Tele 2 lees ik het volgende:

"De binnenlandse gesprekken worden afgerond naar hele minuten. Het tarief buiten de Voordeelbundel bedraagt € 0,25 per minuut. Het tarief zonder en/of buiten de SMS-bundel bedraagt € 0,25 per SMS. De buitenlandse gesprekken in de EU korter dan 30 seconden, worden afgerond naar 30 seconden. Daarna betaal je per seconde. Buiten de EU worden gesprekken afgerond naar hele minuten."

De tarieven voor het geval u de bellimiet overschrijdt zijn in de regel erg hoog. Uw provider is SLUW en heeft er dus baat bij, dat u zoveel mogelijk belt buiten de bundel. Ze verstrekken u dan natuurlijk liever geen inzicht in hoeverre de bellimiet is verstreken. Ik denk dat u achteraf gezien met Tele2 als provider een onjuiste keuze heeft gemaakt.

Ik bel zelf met een provider waar ik via SMS of door het bellen naar een infonummer steeds het beltegoed op kan vragen. Ik doe dit regelmatig, zodat ik niet voor onaangename verrassingen kom te staan.