Mijn abonnement is verlopen kan ik nu beltegoed op mijn toestel zetten?

Ik heb een Blackberry toestel maar mijn abonnement is al een tijdje verlopen maar ik vroeg me af of ik nog iets met het toestel kon doen als ik er beltegoed op zou zetten. Of is het toestel nu waardeloos?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Simlock-vrij maken

Bij aanschaf van een nieuwe telefoon of smartphone is het toestel in de meeste gevallen voorzien van een simlock voor de provider van de meegeleverde simkaart of abonnement. Een simlock is te verwijderen waardoor de telefoon voortaan met iedere provider werkt. De simlock wordt verwijderd met een zogenaamde simlock-code.
Om je telefoon simlockvrij te maken wordt de zogenaamde simlock-code ingevoerd in het toestel. Na opnieuw opstarten zal de telefoon voortaan met ieder netwerk overweg kunnen.

Simlock door professional laten verwijderen?

De simlock op je Samsung telefoon kun je natuurlijk laten verwijderen door een gespecialiseerd bedrijf. Deze unlocker zal je telefoon opnieuw opstarten met een simkaart van een provider waarmee de telefoon niet overweg kan door de simlock. De telefoon vraagt vervolgens om een unlock-code die het bedrijf vervolgens invoert.
De kosten voor simlock-vrij laten maken van je Samsung telefoon liggen over het algemeen bij dit soort bedrijfjes op 10 tot 50 euro. Wil je er zeker van zijn dat de simlock goed verwijderd wordt? Dan kun je ook altijd overwegen de telecomprovider om een unlockcode te vragen. Hiervoor heeft de provider de imei code van je mobiel nodig. Dit kost in de meeste gevallen echter wel veel meer dan een unlockbedrijfje of lokale telefoonwinkel de telefoon te laten unlocken.

Simlock zelf verwijderen

Mocht je geen geschikt bedrijfje vinden of de kosten voor de unlock gewoon te duur vinden, dan kun je altijd overwegen de telefoon zelf te unlocken. Dit is in de meeste gevallen uitstekend zelf te doen. Alles wat je nodig hebt is een unlockcode en een simkaart van een telecomprovider anders dan de provider waarvoor de telefoon gelocked is. Heeft de telefoon bijvoorbeeld een Vodafone simlock zorg dat je dan een T-mobile of KPN simkaart hebt.
Daarnaast heb je in de meeste gevallen een unlock-code nodig. Deze codes zijn veelal verkrijgbaar via websites of kleine softwareprogrammatjes die via internet te downloaden zijn. Ook je telecomprovider kan een code verschaffen, al zullen de kosten daarvan hoger zijn.
Met sommige Samsung telefoons mocht het mogelijk zijn de telefoon met een kabel aan de computer te koppelen en vervolgens een softwareprogrammatje uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het toestel is niet waardeloos. Je kunt het simlock-vrij laten maken en dan kan er beltegoed op gezet worden.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoe doe ik dat? waar? en hoeveel kost het?
ronron1212
9 jaar geleden
Daarvoor moet je dan na dat het toestel sim Lock vrij is gemaakt een nieuwe simkaart kopen met bel te goed je hebt dan wel een ander nummer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hoeft het toestel niet simlockvrij te maken. Als je bij je huidige provider wilt blijven, kun je de simkaart gewoon laten zitten em zelfa je abonnement verlengen met dezelfde simkaart.
Plus, sommige telefoons zijn simlockvrij. Misschien de jouwe ook wel.
Als je abonnement verloopt dan loopt deze gewoon door totdat je hem opzegt. Het verschil is alleen dat je hem na de minimale looptijd (meestal 1 of 2 jaar) elke maand op kan zeggen. Je kunt dus nog gewoon gebruik maken van je bundels.
Zodra je je abonnement opzegt wordt deze automatisch omgezet in een PrePaid simkaarr waar je dan eventueel beltegoed op zou kunnen zetten. Je zou ook weer een nieuw abonnement kunnen afsluiten met of zonder (Sim Only) telefoon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Opgezegde abonnenmenten worden niet automatisch omgezet. Van een aopgezegd abonnement vervalt het nummer.