waarom is youfone goedkoper dan kpn?

Ik ben van plan om een 4g abonnement aan te schaffen.
Nu valt mij op dat Youfone goedkoper is dan KPN maar wel het netwerk van KPN gebruikt? Hoe kan Youfone dan goedkoper zijn? Is het bereik bij Youfone dan minder?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
15.4K

Het beste antwoord

De kwaliteit is gelijk. De MB's binnen je bundel zijn goedkoper dan bij KPN, maar als je 100 MB meer gebruikt dan je bundel, betaal je daarvoor gelijk 10 euro extra (€ 0,10 per MB).

De bedoeling van de goedkope bundels is om meer klanten te krijgen. Als je eenmaal klant bent en je gaat flink gebruik maken van je MB's, dan komt er al snel een moment dat je toch meer MB's wil gebruiken dan er in je bundel zitten. Niet alleen omdat de meeste mensen meer online zijn dan ze denken, maar ook omdat de app's en sites die ze gebruiken steeds meer MB's nodig hebben. Dan moet je dus dure MB's bijkopen, of je bundel uitbreiden. In beide gevallen gaat Youfone daar goed aan verdienen.

Ondertussen wordt er door bedrijven zoals Youfone niet echt geïnvesteerd in een goede klantenservice.
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Heel goed. Plus.
Gewoon marketing dus.