Kun je, na het aflopen van het telefoonabonnement, nog steeds gebruikmaken van de diensten?

Een kennis van mij beweert dat hij al minimaal een half jaar gratis en onbeperkt kan bellen, sms'en en internetten, omdat zijn abonnement is afgelopen. Hij heeft nog helemaal geen melding/factuur gekregen, en is van plan om gewoon door te gaan met het lopen van het risico op een hoge factuur. Hij gaat niet in op mijn advies om de SIM-kaart even voor de zekerheid in de kast te leggen.
Zijn provider is T-Mobile. Mijn vraag is: Kun je, na het aflopen van het telefoonabonnement, nog steeds gebruikmaken van de diensten? En zo ja, hoe zit het dan met de facturatie?

Erg vreemd verhaal vind ik...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het contract houdt vooral in dat hij tot de periode is afgelopen het afgesproken bedrag dient te betalen in ruil voor de afgesproken belminuten/smsjes/mb's. Als de periode is afgelopen loopt het abbonement wel gewoon door, maar vanaf dan heb je de keuze om hem op te zeggen of te veranderen.

Je kennis betaald dus nog gewoon elke maand, waarschijnlijk via automatische incasso waardoor hij er zelf niets van merkt. Als iedereen gratis zou kunnen bellen, smsen en internetten, waarom zouden er dan nog abbonementen of beltegoed bestaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je contract is afgelopen sluiten ze je telefoon niet af dus kan je gewoon bellen en internetten maar je provider
zal gewoon het bedrag van je rekening afschrijven moet hij maar eens bij tmobile op de site kijken weet bijna zeker dat ie gewoon betaalt is en anders krijgt ie een hele vette rekening
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeft hij zijn abonnement zelf opgezegd?
Zo niet, is het erg waarschijnlijk dat zijn abonnement nog gewoon doorloopt.
Als je (bij je telefoon) een 1 of 2 jarig abonnement hebt afgesloten, loopt deze na deze periode gewoon door. Een telefoonabonnement stopt niet automatisch.
Je kan dan wel (per maand) opzeggen, maar doe je niets loopt je abonnement gewoon door tegen mogelijk andere voorwaarden/kosten.
Dus ik vrees dat je kennis nog eens een flinke rekening gaat krijgen.