Kun je apps (spelletjes) downloaden en spelen op je mobiel zonder dat je een internet abonnement hebt?

Ik wil graag een smartphone, maar ik heb geen internet abonnement. Kun je dus die apps/spelletjes via WIFI downloaden en dan overal spelen zonder dat het via het datanetwerk gaat?

Toegevoegd na 1 uur:
Want ik heb wat rondgekeken en bij veel apps staat bij machtigingen: Netwerk. Is het dan zo dat je mobiel bijv. tijdens een spelletje verbinding maakt met een netwerk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (3)

Ja dat kan, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je smartphone wifi ondersteunt. Als je bij een telefoon klikt op 'specificaties' of 'meer details' dan staat daar bij op welke manier de telefoon verbinding kan maken met netwerken. Als wifi daar bij staat kun je via wifi gewoon apps downloaden en spelen. Als je updates nodig hebt of multiplayer spellen doet dan moet je dat wel weer in de buurt van een draadloos netwerk doen maar gewone spellen en apps die geen internetverbinding nodig hebben kun je gewoon spelen zonder internetabonnement.

Toegevoegd na 4 uur:
Over je toevoeging: de machtiging betekent dat als er een netwerk beschikbaar is, in jouw geval alleen bij een wifi hotspot of een particulier netwerk waar je op kunt, dan gebruikt hij dat voor updates of statistieken. Alleen in geval van multiplayer spellen en online content zoals social media, weer en fileberichten etc is het nodig om een internetverbinding te hebben, maar de meeste games en apps dus niet. Tip: probeer altijd eerst de gratis versie, als die werkt moet de betaalde variant ook werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt, ik denk dat ik nu genoeg weet om m te gaan kopen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok leuk; veel plezier met je smartphone!
Ja, dat kan. Ik heb ook geen internet abonnement, maar ik heb wel apps en die kan ik dus ook downloaden. Wel moet je er dan voor zorgen dat je WiFi hebt. Ik heb dat bijv. thuis en op school. Ook moet je er dan rekening mee houden dat je 9 van de 10 keer geen internet onderweg hebt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan, je moet dan inderdaad wifi hebben, en spelletjes kan je dan doen zonder internet. Je speelt spelletjes sowieso offline en je kan dan inderdaad overal spelen waar je maar wilt. Behalve bij spelletjes als wordfeud en draw something, daar moet je dan weer wel internet voor hebben, want dat speel je dus online.

Hou er rekening mee dat sommige apps, zoals facebook, twitter, internet etc, alleen werken als ze verbinding hebben met internet.