Hoe snel is 1GB dataverbruik op?

Na aanleiding van mijn vorige vraag over prepaid met internet. Dan krijg je 1GB per maand dataverbruik, maar hoeveel is dat? Ik download best veel app's gebruik whatsapp, en surf vaak, hyves enzo. Maar thuis zit ik op Wi-Fi.
Ik hoef geen tips voor andere abbo's, doe dat maar bij die andere vraag.
Kan iemand die internet op zn mobiel heeft misschien zeggen hoeveel ie gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Ik heb op dit moment nog geen datalimiet, maar krijg dat ook straks als ik moet gaan verlengen. Daarom heb ik een paar maanden terug vast een app geïnstalleerd die mijn dataverbruik bijhoudt (Netcounter.) Van 7 maart tot 3 mei (bijna 2 maanden dus) heb ik in totaal 1.3 GB verbruikt, dus ongeveer 650 MB per maand. Ik surf elke dag wel een tijdje op internet, download wat nieuwe apps en gebruik regelmatig wat apps die wel wat data gebruiken: elke dag meerdere keren op Facebook waar ik nieuwe foto's van vrienden bekijk en soms een liedje op Youtube. Thuis gebruik ik ook gewoon wifi, dus daarmee bespaar ik 's avonds data.
Hopelijk heb je er wat aan als referentie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een webpagina opvragen kost 30 tot 100 kb. Er gaan 1000 kb's in een mb, en 1000 mb's in een gb.
Reken maar uit;)
Het hoge erbruik zit hem meestal in apps, zoals twitter of videobellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1gb is 1024 mb en dat is het enige wat vast staat. Het is erg lastig te bepalen hoeveel je zou verbruiken als we niet weten wat je doet naast Whatsapp of wat voor apps je download. Whatsapp verbruikt niet veel, paar kB per berichtje. De vraag is of je buiten de wifi om op Youtube ed zit. Dat vergt veel data. Mijn advies is om zoveel mogelijk van de wifi gebruik te maken en bij het downloaden van apps kijken/bijhouden hoeveel mb het vergt.
Veel geluk ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je heel moeilijk zeggen want sommige apss draaie. Ook op het achtergrond als je niet aan hebt of recent hebt gebruikt ik denk dat er wel een ap is die bij houdt hoeveel je hebt verbruikt moet je ff googlen welke dat is