Welke fietsbroek raden jullie me aan?

Mijn man en ik fietsen de laatste tijd regelmatig. Meestal zo'n 25 tot 30 kilometer. Maar de laatste kilometers gaan onze achterwerken pijn doen. Ik wil nu fiets-onderbroeken kopen, maar heb geen idee welk merk of soort. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee. Graag alleen antwoorden van mensen die deze broeken zelf gebruiken, want opzoeken op internet kan ik zelf ook wel.
Het liefst ook een internetwinkel waar ik ze eventueel kan bestellen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Mijn man en ik hebben allebei div. fietsbroeken van de Aldi en die bevallen ons prima. Wij fietsen regelmatig tussen de 30-40 km per keer. Meestal zijn die fietsbroeken in het voorjaar als actieproduct verkrijgbaar maar ook wel in het najaar. Veel fietsplezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk maar eens of het iets voor je is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst moet je jezelf afvragen waardoor zadelpijn ontstaat. Het wordt veroorzaakt door wrijving. De wrijving die je laat ontstaan tijdens het fietsen heeft diverse oorzaken. Een té zacht zadel is er een van. Ook een verkeerd afgestelde fiets. Staat je zadel té laag, of juist té hoog. Is je zadel té ver naar achter geplaatst ten opzichte van je stuur. Of staat je zadel té schuin naar boven of van voren (de punt van de zadel) juist té laag. Een té zacht zadel is minder geschikt voor de wat langere afstanden. Het beste is dit bij een goede fietsenzaak te laten controleren. Het beste is om tijdens het fietsen op je zitbotjes te zitten. Dit geeft namelijk de minste wrijving. Vaak wordt ook het advies gegeven om het daar aanwezige haar te verwijderen. Doe dit niet met een scheermes, want dat geeft alleen maar meer irritatie.

Als je fiets nu goed is afgesteld, kun je een fietsbroek kopen. Er zijn er voor mannen en voor vrouwen. Koop niet een te kleine, maar eerder een wat grotere fietsbroek. Maar wel een die goed aansluit rond de bibs. Hou wat meer ruimte bij je genitialiën. Dit fietst gewoon prettiger. Ik heb zelf al heel wat kilometers gefietst, maar heb zelf na een 100 km nog steeds last. Het blijft experimenteren. Succes ermee!