Wat als je doping neemt als niet profrenner, zou je dan een wedstrijd kunnen meerijden?

stel je hebt nog nooit 25km gefietst in 1 keer en al zeker niet met een hoog gemiddelde, zou je dan na gebruik van doping een rit kunnen uitrijden met de profs?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat lukt je niet. Het verschil tussen goed getrainde profs is minimaal en doping kan in dat geval net het verschil maken. De basis is altijd een goed getraind lichaam met de bijbehorende mentale instelling.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je nog nooit 25 kilometer in 1x hebt gefietst, gaat het je met doping niet opeens lukken om een gemiddelde rit in de tour (zo'n 200 km) te rijden, laat staan dat je meekunt met het tempo van de profs.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dus doping geeft eingelijk niet zoveel invloed?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet enorm veel. Maakt wel het verschil of je als topper de berg opkomt en de wedstrijd wint, of dat je als subtopper naar boven komt. Maar iemand als Armstrong had - in mijn ogen - ook de Tour meermaals gewonnen als hij én het gehele peloton (incl. zijn concurrenten) geen doping hadden gebruikt.

Het beste antwoord

Nee, doping verbeterd je prestaties wel, maar lang niet genoeg om een beginner in een prof te veranderen. Daar zul je toch echt voor moeten trainen en wat aanleg voor hebben.