Waar kan ik mezelf inschrijven voor jeugd wielerwedstrijden?

Ik ben fanatiek bezig met wielrennen maar zit niet bij een ploeg. Maar heb wel op internet gelezen dat je individueel mee kan doen aan wielerwedstrijden. Nou is mijn vraag dus waar kan ik in mijn buurt (Someren, Noord-Brabant) inschrijven voor jeugd wielerwedstrijden mijn vader wil maximaal 50 km rijden. Ik ben wel onder 18 en dus jeugd.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Hangt er vanaf hoe oud je bent. Tot 12/13 ben je jeugd. 14-16: nieuweling en 16-18 junior. Aan wedstrijden op clubniveau mag je met een basislicentie en een deugdelijke fiets + helm al meedoen. Als je serieuzere wedstrijden wilt doen, kan je criteriums rijden; hier heb je een wedstrijdlicentie voor nodig (kan je kopen bij KNWU).
In het winterseizoen zijn er vrijwel geen wedstrijden op de weg, maar vanaf maart start het seizoen en daarbij wedstrijden

Toegevoegd na 1 minuut:
Met de benodigde licentie kan je je vaak online of ter plekke inschrijven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met de benodigde licentie kan je je vaak online of ter plekke inschrijven.