Wat is een tweeweg pomptechniek? en is dit in een fietspomp beter of minder dan een telescoopfunctie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een tweeweg systeem betekend dat de pomp zowel bij het indrukken als bij het uittrekken van het handvat pompt. De telescoop functie zegt me weinig; Ik kan me voorstellen dat dat een pomp is die uit een dubbel reservoir bestaat, welke uitgerekt wordt bij het uittrekken en dus dubbel zoveel lucht bevat.

Ik denk dat de tween systemen allebei zouden kunnen werken, hoewel ik persoonlijk meer kracht naar beneden zet dan naar boven, en daarom een telescoop voorkeur zou hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij een enkelvoudige pomp wordt alleen de lucht onder de zuiger samengeperst (duwen) bij een dubbelwerkende wordt ook de lucht boven de zuiger (trekken) samengeperst. Een dubbelwerkende pomp is een eenvoudiger constructie dan een telescooppomp en complexere constructies gaan meestal eerder kapot, dus liever een tweeweg of een enkelvoudige pomp.