Ik heb vandaag 1840 calorieën verbrand bij het fietsen en wandelen, moet ik bijtellen met bmr ?

7 maanden geleden
tinus1969
7 maanden geleden
Wat bijtellen?
tinus1969
7 maanden geleden
Verder, BMR varieert per persoon en is ook niet werkelijk constant bij één persoon. Dit soort getallen bij elkaar optellen is pseudo nauwkeurig.

Antwoorden (1)

Nee, dit zou ik niet doen. Apparaten die je calorieverbruik claimen te meten zijn zeer onnauwkeurig. Ze schatten je verbruik vaak veel te hoog in.

Je kunt wel extra eten omdat je actief geweest bent, voorsl koolhydraten en eiwitten, maar staar je niet blind op wat je smartwatch of fierscomputer aangeeft.
7 maanden geleden