Heb een racefiets gekocht. Welke pedalen + schoenen kan ik hiervoor het beste aanschaffen en waarom?

racefiets is een giant defy 2

Toegevoegd na 1 minuut:
Is mijn eerste racefiets en hoef dus niet professionele spullen, maar instapmodel van goede kwaliteit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

klikpedalen en loopfiets schoenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad het SPD systeem aan. Dit in combinatie met een schoen, waarbij het blokje in de zool verzonken is. De loopschoen.

Heeft een aantal voordelen op het Look systeem;

Op de schoen kun je normaal lopen. Het blokje slijt niet. Vervangen van zo'n blokje is redelijk aan de prijs.

Verder is zowel het Look systeem als SPD iets waar je aan moet wennen, als je voor het eerst gebruik maakt van klikpedalen, echter over het algemeenwent het zeer snel.

Eenmaal gereden met klikpedalen wil je nooit meer anders.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
persoonlijk zou ik dus niet voor Look gaan, maar voor SPD. Stap gewoon eens bij wat plaatselijke wielerspecialisten naar binnen en kijk of ze nog wat in de aanbieding hebben. Vaak hebben ze nog wel wat overjarige modelletjes staan. Kwestie van even wat zaken vergelijken.
heb bijvoorbeeld deze gevonden: http://www.12gotrading.nl/schoenen/combinatie_aanbiedingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze site ook nog wat schoenen, wat goedkopere als dat nodig mocht zijn. (Moeten nog wel pedalen bij gekocht worden)

http://www.decathlon.nl/NL/raceschoenen-11610142/