Wat heb je precies nodig om profwielrenner te worden, qua lichamelijk en geestelijk?

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik vind het echt een leuke sport en wil het ook worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

je moet het gewoon opbouwen in je eigen tempo. met sommige sporten train je al je spieren die je veel nodig hebt en zal het wat makkelijker gaan. als je bijvoorbeeld schaatst zou het makkelijker moeten gaan, verder is het handig om in een groep te fietsen, in het begin achteraan en later (als je prof wilt worden) vooral vooraan, omdat je dan tegen wind hebt moet je harder werken en train je vast beter voor professioneel wielrennen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om prof te worden heb je geen opleiding nodig. Als je het leuk vindt om hard te fietsen en om aan wedstrijden mee te doen, kun je je aanmelden bij een wielerclub. Deze clubs zitten door heel het land, dus er is er altijd wel eentje in de buurt. Jongeren die willen gaan wielrennen, kunnen bij een club vaak wat materiaal lenen, zodat je eerst een paar trainingen kunt uitproberen en niet meteen een wielrenfiets hoeft te kopen. Je moet wel doorzettingsvermogen hebben en er alles voor over hebben.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.stoereberoepen.nl/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=36&id=31