Heeft Joop Zoetemelk en/of Jan Janssen ooit toegegeven doping te hebben gebruikt tijdens hun tour overwinningen?

Joop heeft de tour de france gewonnen in 1980. In de jaren daarvoor is hij positief getest op doping en in 1983 ook. Maar heeft hij de tour in 1980 naar eigen zeggen zonder doping gebruikt?
En heeft Jan Jansen zijn tour in 1968 ook bekend doping te hebben gebruikt?

En indien ze zouden toegeven zou dan hun touroverwinning worden afgenomen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Doping_in_de_Ronde_van_Frankrijk

7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Joop Zoetemelk heeft nooit toegegeven doping te hebben gebruikt tijdens zijn tour overwinningen. Jan Janssen heeft in een interview in 2017 toegegeven dat hij in de jaren 70 doping heeft gebruikt.
Bronnen:
4 maanden geleden