Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke manier kan ik het gemakkelijkst een slag uit mijn wiel halen?

Het betreft een racefiets en de slag is minimaal. Merk het alleen met remmen. Of wat zijn de evt. kosten om het te laten repareren per band?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Waar de spaak in de naaf gaat zit een vierkant of zeskant moertje waar u de uitlijning kunt mee maken.
Als u naaf een afwijking heeft bv naar rechts dan moet u aan die draaien die van de linkse kant van uw as komen, en omgekeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is best te doen, u kan best tegen de spaken eens duwen met uw duim ergens in de midden om da spanning te voelen.
Door het wiel naar de fietsenmaker te brengen. Een ervaren fietsenmakker heeft die slag middels een spakenspanner er in een mum uit, maar het vergt wel vakmanschap. Ga er niet zelf mee prutsen, de kans dat het erger wordt is, als je geen ervaring hebt, levengroot aanwezig!
Tip: Lever het wiel aan zonder binnen en buitenband, dat scheelt de fietsenmaker tijd en jou geld!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moolkeesje heeft helemaal gelijk (+1). Breng het wiel gewoon weg. In het verleden heb ik het zelf ook gedaan, met de zg. spakenspanner, maar voor ik het echt begreep, heb ik eerst 3 velgen naar de vernieling geholpen. Dat was een heel duur geintje. Als het om een lichte slag gaat ben je hooguit 10 euro kwijt. Als je hetzelf kapot maakt, heb je een nieuwe velg nodig en moet je nieuwe spaken hebben, moet alles opnieuw aan de naaf worden bevestigd en gespannen worden en ben je minimaal 125 euro kwijt. Ga niet zelf zitten rommelen, tenzij je denkt dat je er echt talent voor hebt.
hier een filmpje waar je kan zien dat het niet eenvoudig is zonder ervaring en het juiste gereedschap
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding