Waarom wordt er traditiegetrouw niet meer om het klassement gestreden in de laatste etappe van de Tour naar Parijs?

Ik weet van de strijd tussen Fignon en Lemond maar dat was een tijdrit.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als er morgen na de tijdrit van vandaag enkele seconden tussen de drie koplopers is, sullen ze dan toch gaan strijden in de laatste etappe of is dat 'not done'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Traditiegetrouw wordt de laatste etappe gebruikt, om lekker uit te rijden, lekker bij te kletsen met de collega renners en om gekkigheid uit te halen voor de camera. Iedereen is na 3 weken koers moe en is blij dat Parijs gehaald gaat worden. Zin in hard koersen hebben ze niet meer. Met uitzondering van de laatste rondes in Parijs natuurlijk, waar het traditioneel weer super hard gaat.

Echter als de verschillen in het klassement echt heel klein zijn, dan is het best mogelijk dat er nog gekoerst gaat worden. Not done is het in elk geval niet.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik sluit me helemaal bij je aan, maar ik hoop toch dat er nog gekoerst gaat worden!

Andere antwoorden (1)

Nouja ze willen het wel denk ik, maar ze kunnen het niet, het is onmogelijk om op het vlakke een Evans of een shlack eraf te reiden, bovendien is de afstand te klein om daarmee iemand kapot te maken.