Tour de France, wel of niet laten bestaan?

Elk jaar is het weer raak.. doping gebruik geeft steeds een nare bijsmaak aan de Tour.. Nu zelfs al voordat die uberhaupt begonnen was...
Vinden jullie dat dit evenement , al dan niet tijdelijk, opgeheven moet worden? Met argumentatie aub?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die Congoleo;

De Tour afschaffen vanwege dopinggebruik lijkt me niet echt realistisch. Waar topsport is, is immers doping. Het grootste probleem specifiek voor de Tour is dat middelen die op de dopinglijsten staan in Frankrijk volgens de wet verboden verdovende middelen zijn. Kwestie van een andere manier van toedienen uitvinden. Bovendien; iemand die denkt zonder hulpmiddelen drie weken op topniveau te kunnen fietsen is waarschijnlijk ongezonder bezig dan degene die onder goede begeleiding 'doping' tot zich neemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik vind dat de Tour de France gewoon moet blijven bestaan, want er zijn genoeg mensen die zich wel geven voor de Tour, al die mensen die het evenement wel alle goeds gunnen, alle renners die proberen zonder doping een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten. Het moet niet zo zijn, dat door de onsportieve dopinggebruikende renners alles verpest wordt voor de wél sportievelingen die iets te maken hebben met de Tour, de organisatie, de renners, en de duizenden toeschouwers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij hoeft het niet opgeheven te worden, maar ik kijk er nooit naar.
Van te voren weet je al dat de helft doping heeft gebruikt, en dat je dus naar iets neps zit te kijken. Dit is misschien een beetje overdreven, maar zo is het wel.

En als je de Tour de France opheft, dan wordt er een andere tour heel belangrijk, en dan gaat iedereen daar doping gebruiken. Dus als je de Tour de France afschaft omdat iedereen doping gebruikt, kun je beter het hele wielrennen afschaffen.
En dat gaat mij weer een tikkeltje te ver. Ik kijk er niet naar, het interesseert me niet, en het wielrennen lijdt constant imagoschade.

Als zij doping willen gebruiken, prima, maar ik kijk er niet naar, en ik denk dat het aantal kijkers steeds afneemt naarmate er meer doping gebruikt wordt. Tenminste, dat hoop ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, gewoon door blijven gaan.
Ik las trouwens vorige week dat de winnaar van de Tour de France pas na 8 jaar definitief winnaar is. Tot die tijd kan uit urine nog met behulp van steeds verfijndere methode gekeken worden of er niet toch iets geslikt/gespoten is.

Eigenlijk zou ik haast zeggen: Geef doping vrij, als iedereen dezelfde doping gebruikt, dan is er geen voordeel meer en dan komt het toch weer aan op wat de ene persoon fysiek meer heeft dan de andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan krijg je er een race om de 'beste' doping bij, tot ze dood van hun fiets vallen vrees ik.
Gewoon laten bestaan.
Ze mogen van mij zoveel doping gebruiken als ze willen. Als kijker heb je daar toch geen last van? Het gaat tenslotte niet om de sport, maar om het entertainment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk niet, veel mensen hebben er lol van. Als je het de Tour niet (meer) leuk of geloffwaardig vindt, dan kan je gewoon wat anders doen.

Toegevoegd na 51 seconden:
geloffwaardig = geloofwaardig. Ik vind dus dat de Tour moet blijven bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, laten we het maar mooi opheffen. Ik denk dat de discussie hier daar zeker voor gaat zorgen. Het is echt een evenement dat zo van de tafel kan worden geveegd. Misschien moeten we Wimbledon en het WK Voetbal ook maar afschaffen, want daar zitten ook niet alleen maar lieverdjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten bestaan dus. In andere sporten wordt net zo goed doping gebruikt. Zie Claudia Pechstein... En o, wat wordt ik altijd droevig van die smoesjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Tour afschaffen gebeurt toch niet. Of je er nu lang of kort over discussieert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon door mee gaan. Doping is overal dan kan je beter nergens meer naar kijken. Ik denk dat elke sporter de grens van de regels opzoekt en dan kan je er dus zomaar overheen gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon door laten gaan. en ach, je kan altijd nog de spelregels veranderen: degene die het laatst betrapt word op doping heeft gewonnen,