Wordt bij een hevige onweersbui een etappe in de Tour de France ook afgebroken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

ja bij zeer zwaar weer wordt de etappe geneutraliseerd of in ergste geval geannuleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe gaat dat neutraliseren in z'n werk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Renners stoppen en degenen die een voorsprong hadden mogen met het zelfde tijdsverschil bij de herstart weer beginnen. Dit gebeurde/gebeurt ook wel eens bij een gesloten spoorwegovergang.
Dit alles gebeurt (gelukkig) heel weinig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me wel heel vervelend. Je bent helemaal uit je ritme, lijkt me.

Andere antwoorden (2)

Vanaf het moment dat het eventueel gevaar kan opleveren voor de renners en publiek (buiten de "normale" risico's) zal de etappe tijdelijk gestaakt, of geheel afgebroken kunnen worden.

Toegevoegd na 1 uur:
Dit gebeurt overigens zelden tot nooit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt zeer zelden voor.
Sinds 1903 zijn er nauwelijks etappes niet gereden door weersomstandigheden. In 1996 is een etappe in Pyreneeën ingekort wegens sneeuwstormen, maar dat is een zeldzaam verschijnsel.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sneeuwstormen in de maand juli is inderdaad zeer zeldzaam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook wel eens etappes afgelast wegens tweede wereldoorlog.
AWM
14 jaar geleden
@Melissa: Was het toen ook slecht weer?
Vast last van kogelregens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@melissa In de 1e en 2e wereldoorlog is er helemaal geen Tour de France gereden