Hoe wordt je een goeie klimmer als wielrenner?

Moet je als kind dan op vakantie steeds in de bergen gaan fietsen of maakt dat niet uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

'T beste zou zijn om hoog in de bergen te gaan wonen. Net zoals de sherpa's. Hun lichaam is anders dan dat van laaglanders. Da's waarschijnlijk grotendeels genetisch, maar je lichaam kan je ook wel aardig aanpassen op de omstandigheden. Maar zoals de top-sherpa's zal je lichaam niet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Natturlijk zal je al op jonge leeftijd moeten beginnen en veel en hard trainen. Maar of je een goede klimmer wordt (of sprinter bv.) zal ook voor een deel met aanleg te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klimmers hebben aanleg om te kunnen klimmen.
Net zoals je typische sprinters hebt. Heeft met de
spieropbouw te maken.
Niet typische klimmers die toch goed en snel de berg over komen doen dat meer 'op macht' dan op aanleg.