Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft de ultieme tip tegen steek in rechterzij bij hardlopen (ook als ik niet gegeten heb)?

Ik loop nu ruim een jaar hard (meestal zo tussen de 5 tot 10km). Ik blijf echter pijn houden rechts onder mijn ribben. Het maakt niet uit of ik wel of niet (net) gegeten heb, of ik s ochtends of s avond ren . De ene keer begint de pijn al na 1 km, andere keren is het na 5 of pas na 8 km. Ik kom er maar niet vanaf. Wie heeft DE tip?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Verlaag je tempo tot de steken weg zijn
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je gaat rennen, strek je armen omhoog en doe je ene hand/arm over je hoofd en je andere hand/arm ook. Zoals je in kleermaak zit , bij je benen. Doe je nu met je armen bij je hoofd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een betere warming-up doen.
Ik doe altijd het volgende: eerst een 15 minuten rustig lopen zodat je warm wordt, daarna goed je benen strekken en dan langzaam tempo opvoeren.
suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat voor mij een gouden tip was: even strekken/uitrekken, die plek waar het pijn doet dus. Soms een paar keer, maar bij mij hielp dat erg goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hardlopen kan ook mentale training zijn. Wat ik altijd doe wanneer ik een steek krijg, dan ren ik gewoon door. Na zo'n 5 minuten gaat de steek weg.
(Lees meer...)
9 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding