Wie heeft de ultieme tip tegen steek in rechterzij bij hardlopen (ook als ik niet gegeten heb)?

Ik loop nu ruim een jaar hard (meestal zo tussen de 5 tot 10km). Ik blijf echter pijn houden rechts onder mijn ribben. Het maakt niet uit of ik wel of niet (net) gegeten heb, of ik s ochtends of s avond ren . De ene keer begint de pijn al na 1 km, andere keren is het na 5 of pas na 8 km. Ik kom er maar niet vanaf. Wie heeft DE tip?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Verlaag je tempo tot de steken weg zijn
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je gaat rennen, strek je armen omhoog en doe je ene hand/arm over je hoofd en je andere hand/arm ook. Zoals je in kleermaak zit , bij je benen. Doe je nu met je armen bij je hoofd.

Antwoorden (3)

Een betere warming-up doen.
Ik doe altijd het volgende: eerst een 15 minuten rustig lopen zodat je warm wordt, daarna goed je benen strekken en dan langzaam tempo opvoeren.
suc6
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat voor mij een gouden tip was: even strekken/uitrekken, die plek waar het pijn doet dus. Soms een paar keer, maar bij mij hielp dat erg goed.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hardlopen kan ook mentale training zijn. Wat ik altijd doe wanneer ik een steek krijg, dan ren ik gewoon door. Na zo'n 5 minuten gaat de steek weg.
9 maanden geleden