Kan het kwaad als je paar dagen hardlopen overslaat ?

Ben met een schema bezig en Zaterdag heb ik voor hardlopen en Maandag een pauze en vandaag heb ik er niet zoveel (zin) in slaap te kort gevoel.

Wil het morgen weer oppakken.

Toegevoegd na 1 uur:
Voor hardlopen = voor het laatst hard gelopen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Nee hoor, dat maakt helemaal niets uit.
Luisteren naar je lichaam is het belangrijkste, als jij moe bent, kun je beter rust nemen. Morgen is er weer een dag en ga je weer verder.
Een dagje rust extra kan juist goed zijn, kunnen je spieren goed herstellen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké bedankt, ik dacht dat ik dan achteruit zou gaan en de schema/conditie in de prak ging maar gelukkig maakt het niks uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echter, als je vaker eens "een dagje moe bent" dan is het opgegeven moment geen schema meer, maar ik neem aan dat je dit zelf ook wel snapt;)
Ritsuka
10 jaar geleden
Nee joh, het is maar 1 dag, dat is echt niet het einde van de wereld.
Ritsuka
10 jaar geleden
Maar als je vaker en vaker een dagje moe bent, dan moet je wel alles goed onder de loep nemen. Dan train je misschien te zwaar, of je rust niet genoeg, of je voeding ondersteunt je training niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Te korte slaap denk ik, ookal ben ik fit op me werk maar zodra ik thuis kom heb ik nergens zin in en dan wil ik het liefst paar uurtjes liggen, veel mensen zijn daarna nog fit en motiverend om dingen te doen maar ik niet ben pas 21
Ritsuka
10 jaar geleden
En je eet verder wel genoeg? Ook genoeg koolhydraten? Dat maakte bij mij veel verschil in energie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dagelijks vis uit blik, bruin volkoren brood, fruit, brinta met melk Meestal voor het hardlopen een banaan
Ritsuka
10 jaar geleden
zal vast wel goed zijn, je zegt er niets bij over porties, maar ik ga ervan uit dat je dat wel berekend hebt op een site als deze: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je 21 jaar en gezond bent dan ben je niet 'pas 21" Dan ben je op je TOP!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bereken je dagelijkse voeding niet , één blikje van 125gram per dag (egoutte 80gram) geen idee wat dat inhoud
Ritsuka
10 jaar geleden
wat bedoel je nu precies hiermee? is dat van die vis waar je het over had?
Ritsuka
10 jaar geleden
probeer eens een site als myfitnesspal.com of de app van FatSecret, daar kun je invullen wat je eet en zien hoeveel je binnen krijgt van vanalles.
Mij een paar losse dingen vertellen zegt niet zoveel, ok, je eet 1 blikje vis, maar wat voor vis? en je hebt het over brood, 1, 2, 5 plakken?
Ik kan hier op afstand niet zien wat jij nodig hebt. Ik heb je een paar links gegeven om je op weg te helpen, maar je kunt hjet beste zelf uitzoeken wat voor jou werkt.
Ik "moet" altijd minimaal twee rustdagen hebben anders herstel ik niet goed en loop ik mezelf blessures. Maar ik ken ook mensen die dat helemaal niet nodig hebben.
Het is dus inderdaad het belangrijkste dat je luistert naar je lichaam.

Als ik gestrest of te moe ben en ik ga toch lopen eindigt het altijd in pijntjes en gedoe en ben ik verder van huis.

Hardlopen is hartstikke leuk en dat moet het ook vooral blijven.

Succes met je schema en het opbouwen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
ik heb zelf ook 2, soms zelfs 3 rustdagen nodig na hardlopen.