Ik moet MORGEN 12 minuten hardlopen...? TIPS?

Ik moet minstens iets van 10 rondjes lopen, misschien iets meer, hebben jullie nog tips die ik kan gebruiken? Ik heb niet heel veel geoefent en het is al morgen ochtend!! SPOED!

Weet jij het antwoord?

/2500

rustig tempotje, goed eten maar niet een paar uur van tevoren, vooral goede schoenen aan trekken en door je neus inademen en mond uitademen ! succes !

Vergeet vooral niet te stretchen van te voren. Anders krijg je spierpijn. En let op je ademhaling. Probeer hier een ritme in te vinden.

Ga vooral niet te snel lopen. Als het mag kun je het beste afwisselend rennen en wandelen, daarmee kun je het een stuk langer volhouden dan wanneer je zonder training ineens 12 minuten moet rennen... En verder, gewoon doorgaan. Als je morgen al moet hardlopen kun je vandaag weinig meer doen.

inderdaad heel rustig van start gaan, en goed op je ademhaling letten. aan het eind heb je dan nog energie over om de rest uit te lopen. misschien wat sportdrank kan ook wat helpen.

Deze Coopertest, heeft iedereen vroeger wel moeten lopen. Vaak komt hij onverwachts, dus echt trainen hoeft niet. Zorg wel dat je van te voren warm bent gelopen. Verder vanavond niet te laat naar bed. En morgen vroeg op tijd goed eten. (Niet vlak voor de start) Succes!

doe het vandaag ook in een tempo waarvan je denkt dat je dat makkelijk zult volhouden, als je het goed volhoud kan je dit tempo morgen ook aanhouden, of een heel klein beetje sneller. als er morgen meerdere tegelijk met je hardlopen, loop vooral je eigen tempo, anders ga je geheid te hard!

Zorg ervoor dat je goed licht op de tenen rent. Voorkom dat je tijdens het rennen teveel energie in de grond gaat stoppen omdat je moe (aan het worden) bent. Probeer je armen gelijk te zwaaien. De rest staat hierboven. (andere antwoorden)

Als je nooit hardloopt, is het feitelijk onverantwoord om te doen. Wanneer je echt als hobby begint met hardlopen, begin je met een schema van 1 (!) minuut, daarna 2 minuten wandelen. Dat wordt opgevoerd, en pas na een week of 5 ben je er aan toe om 12 minuten achtereen hard te lopen. Mijn tip is dus: Doe het niet. Smokkel. Loop hard totdat je buiten adem bent (want ongetraind) en ga dan gewoon lopen. Als je het weer aankan loop je weer een stukje hard. Enzovoort, totdat de ellende voorbij is. Nogmaals: Een stuk hardlopen moet je trainen. Je lichaam, en vooral je longen, moeten dat leren. Ik kan een uur hardlopen zonder moeite, maar daar heb ik maanden op getraind en da's niet voor niks. Sterkte ermee!

Ben je sportief? Geen zorgen, gaat vanzelf goed als je je niet te druk maakt. Ben je niet sportief? Wat gaat er mis als je niet genoeg rondjes loopt? Juist ja, je haalt een 6 voor gym (want je doet wel altijd goed je best). Oud nieuws, want die 6 haalde je al jaren. Dus stress niet, gewoon gaan wandelen als je lijf niet meer wil.

Probeer goed rechtop te lopen, zodat je longen zich goed kunnen vullen met lucht. Ga dus niet naar voren hangen. Loop met kleine passen en probeer lichtvoetig te lopen. Probeer ontspannen te lopen (armen goed meebewegen en schouders ontspannen) Ga niet als een gek rennen, maar probeer een ritme en tempo te vinden dat je goed vol kunt houden. Trek goed schoeisel aan. Kleed je niet te warm aan, maar liever laagjes over elkaar, zodat je wat uit kunt doen indien nodig. Niet zwaar eten vantevoren. Doe een goede warming-up. Succés morgen!

Leuk zeg Hardlopen! Nou,eet goed drink ook van tevoren,en raak vooral niet in paniek. Misschien kan je wel een flesje meenemen onderweg. Veel suc6.

Kijk maar op deze site: alles voor beginners en gevorderden. Ook voor tijdschema's.

Bronnen:
http://www.meetingpoint.nl/nl/discussie/164/80/