Waar kun je goeie wanddelschoenen kopen voor de vierdaagse ?

Het mag tussen de 40 en 100 euro kosten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel gauw beslissen, Nienke2 : je moet dringend beginnen met in/uitlopen van je vierdaagse schoenen !!

Antwoorden (9)

in de meeste sport zaken zijn wel goede wandelschoenen te vinden. En misschien ook nog wel andere dingen, tegen blaren ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat goede wandelschoenen die je nodig hebt bij de vierdaagse meer kosten dan € 100,-. Je moet dan denken aan merken als Meindl of Lowa.

Toegevoegd na 4 minuten:
De goedkoopste schoenen van deze merken zouden net binnen je budget passen. Zie de link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een wandeling als de Nijmeegse vierdaagse vierdaagse heb je wandelschoenen nodig voor vlak terrein. Dit kunnen vrij soepele wandelschoenen zijn.
Ga bij het kopen naar een goede winkel en bespaar niet op deze schoenen. Hier krijg je echt spijt van. Koop ook goede wandelsokken.
Voor meer info over wandelschoenen: zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, de sokken zijn eigenlijk nog belangrijker dan de schoenen zelf, zéker op zulk gemakkelijk terrein waar je geen zware bergschoenen voor nodig hebt.
Als je snel problemen hebt, ga dan eens langs bij een goeie zaak, bijvoorbeeld Bever. Ze helpen je heel goed en nemen vaak echt de tijd voor je.
Maar het is heel persoonlijk, ik heb een 'gemakkelijk' lichaam en ik kan heel veel kilometers lopen op goedkope schoentjes zonder klachten, mijn moeder ook zo. Mijn vriend is wat dat betreft 'krakkemikkig' en krijgt snel klachten, het uiterste van mij dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar een winkel die jouw voetverplaatsing analyseert en daarbij passende schoenen zoekt. Je loopt op een strip van 20 meter en je voeten worden gefilmd, zodat men kan zien of er correctie in de schoen nodig is. Deze analyse doet men in veel running sportzaken en kost meestal 25 euro die je terugkrijgt als je schoenen koopt.
14 jaar geleden
Bij goedgesorteerde dump-shops, outdore stores en gespecialiseerde schoenwinkels, sommige bedrijven die ook tenten en caravans of vans verhandelen en er een winkel bij hebben.
Als je in de gelegeheid bent en een winkel in de buurt hebt waar ze outdoor spullen verkopen heb je de meeste kans om door iemand te worden geholpen die dezelfde hobby heeft en je goed kan adviseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de “Perfecte Wandelschoen” bestaat niet. Er zijn legio types en variaties, en deze verschillen kennen is de eerste stap naar het Kopen van de Juiste Bergschoen. Elk paar Wandelschoenen komt met zijn eigen Hiking Boot Eigenschappen & Karakteristieken. De categorieen verschillen per land en per persoon, maar over het algemeen zijn de fabrikanten en experts het er over eens dat het scala aan Wandelschoenen loopt van lichte en flexibele tot zware en stugge schoenen. Ze gebruiken de letters A tot D om hun wandelschoenen te classificeren. Van licht naar zwaar kunnen we de volgende Soorten Wandelschoenen onderscheiden:

Sandalen (Klasse A)
Sandalen zijn het eerste schoeisel dat door de mens werd uitgevonden, en werden in de oudheid al gebruikt bij het serieuze wandelen. Sandalen zijn natuurlijk comfortabel, goed geventileerd en licht van gewicht, maar dit comfort gaat wel ten koste van de duurzaamheid en de ondersteuning. De wat betere sandalen kunnen u naar plekken leiden waarvan u voorheen dacht dat u daar alleen met dure Wandelschoenen zou kunnen komen. Voor het serieuzere werk moet u op zoek naar Sandalen met verstelbare maar stevige gespen, een goede ondersteuning, en een voorgevormde voetzool. Sandalen zijn ideaal voor wandelen tijdens warmer weer en op minder ruw terrein. Sommige wandelaars kiezen ervoor altijd een paar sandalen mee te nemen, om bijvoorbeeld beekjes mee over te steken of om hun voeten wat rust en frisse lucht te gunnen, zodra ze bij terrein zijn aankomen waar sandalen gedragen kunnen worden.

Sportschoenen – Jogging (Klasse A)
Deze schoenen zijn eigenlijk sportschoenen die speciale eigenschappen hebben om ook toepasbaar te zijn op bergpaden en ruwer terrein. Over het algemeen zijn ze hoger, hebben ze extra voering en een omhooglopende zool bij de tenen. De zolen zijn doorgaan steviger, en de schoenen zijn zodanig gefabriceerd dat ze een betere bescherming geven bij slechte weers- en wandelomstandigheden. Joggen wordt steeds populairder, en de meeste van deze schoenen zijn voor het rennen, maar kunnen ook gebruikt worden om mee te Hiken.

hier onder zie je de prijzen met alle verschillende wandelschoenen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen de 40 en 100 euro kun je geen goede wandelschoenen kopen!

Goede wandelschoenen zijn essentieel voor het succesvol (en enigzins pijnloos) uitlopen van een wandeltocht. Ben je dus echt van plan om De Vierdaagse te gaan lopen, dan is het eigenlijk wel noodzakelijk om deze aan te schaffen.

Er moet niet alleen gelet worden op de lengte van de schoen; de breedte en de hoogte zijn net zo belangrijk.
Je ziet vaak dat het leer gaat rimpelen op de voorvoet. Dat komt doordat er teveel ruimte is tussen de bovenkant van de voet en de schoen.

Koop schoenen die passen bij wat je wilt gaan doen en koop ze zeker niet te zwaar. Wandelschoenen zijn ingedeeld in vier categorieën:
Groep A: lichte wandelschoenen voor vrije tijd op verharde wegen
Groep B: voor meerdaagse tochten met bepakking
Groep C: wandelschoen voor zware tochten in het hooggebergte
Groep D: stijgijzervaste schoen voor extreme ijstochten, expeditieschoen.
Wandelschoenen van de categorie A/B zijn in dit geval dus goed genoeg.

Let er op dat je voet goed afwikkelt in de schoen.
De schokdemping in de schoen is ook belangrijk. Met name onder de hak van de schoen, want die raakt het eerst de grond. Of de schokdemping luchtgeveerd is of gemaakt van EVA-schuim, is wat minder belangrijk.
Het voetbed van de schoen moet aan een aantal eisen voldoen; hij moet verwijderbaar zijn, hij moet vervangbaar zijn en hij moet een goede steun geven, vooral aan de binnenkant van de voet.

Lees voor meer informatie deze site:

http://home.concepts.nl/~sdongen/wandel/info.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wandelschoenen zijn heel persoonlijk , de een loopt op
schoenen van 30 euro , de ander op schoenen van 150 euro.
Zelf loop ik uitstekend op wandelschoenen van
de Lidel.