Van welk materiaal worden wandelstokken gemaakt?

Wij hebben een oude wandelstok waarvan de steel lijkt op de stronk van spruitkool ( met heel veel ogen rondom), en een andere lijkt wel een worteltak van "iets".

12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een soort hout?
jc54
12 jaar geleden
Kreupelhout;-)
zondag
12 jaar geleden
Ik heb ook nog zo'n wandelstok met die knobbels. Hij was van mijn moeder. Ik weet echter niet wat voor hout het is.

Antwoorden (4)

Gewone wandelstokken worden gemaakt van hout. Je hebt ook nog andere, speciale wandelstokken die van ander materiaal gemaakt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
adriana
12 jaar geleden
Hier zie ik een heleboel soorten wandelstokken , maar dat is niet wat ik bedoel .Er moet een soort natuurlijk materiaal zijn waarvan ze die maken en dat zou ik willen weten. Misschien zijn ze ouderwets , en ik bedoel ook niet die stokken die door artsen aanbevolen worden.
Evengoed , bedankt voor de reactie.
Wandelstokken worden soms wel van kreupelhout gemaakt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hout, de duurdere van carbon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bamboo wordt ook wel gebruikt. Heb je misschien een foto ervan?