Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is buiten hardlopen moeilijker dan binnen op een loopband?

Op een loopband kan ik het nog veel langer volhouden dan als ik buiten hardloop.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is toch wel een beetje een verschil tussen een loopband en ‘het buiten lopen’. Naast weersinvloeden die je buiten hebt, is het zo dat je bij de loopband de afzetfase mist, de band beweegt nl. onder je door, daar hoef je niks voor te doen. Op de weg moet je zelf de ondergrond onder je weg duwen. Dit geeft meer belasting op oa je kuitspieren, en je bovenbenen( denk bv aan de hellingproef). Daar zit voornamelijk het verschil….
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Buiten spelen de 'elementen' hun rol! Binnen waait het minder en regent het doorgaans niet. Dàt zijn toch behoorlijke verschillen in condities lijkt mij....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk omdat je dan veel meer luchtweerstand hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
straat is hard en je benen is sneller moe van harde vlak, en op loopband is niet hard en iets luchtiger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
omdat buiten loop je niet op dezelfde vlakke ondergrond, vaak moet je stoep op stoep af,of bergje op bergje af, of stoppen omdat je moet oversteken en het stoplicht staat nog op rood, je word afgeleid door wat je ziet, of je loopt door het bos, daar is het pad zanderig daardoor word je sneller moe...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk zelf dat je met buiten lopen je eigen gewicht steeds naar voren gooit. Op een loopband word dat ondersteund. Op het moment dat je afzet blijft die band gewoon doorlopen. Buiten kost dat meer kracht.

Zelf liep ik altijd op een band. Dat hou je idd langer vol maar vooral omdat ik, zodra ik klaar was, nietmeer helemaal terug hoef maar gewoon nog op dezelfde plek ben. Beetje lui blijf ik wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding