Dat ligt eraan wat het doel is van je tijdsbesteding.

Met een half uur hardlopen bouw je meer conditie op en heb je meer verbranding dan met een uur wandelen. Maar als je weinig conditie hebt kan een uur wandelen lekkerder zijn.

Als je wilt genieten van de omgeving is wandelen natuurlijk beter dan hardlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat wil ik...genieten! bedankt!

Andere antwoorden (5)

Een uur wandelen.

Hardlopen zorgt voor een veel grotere belasting van spieren en gewrichten. Dit is echt niet altijd gezond.
13 jaar geleden
Ook als je wat wilt afvallen is een uur wandelen beter omdat de verbranding van vetten pas na een half uur begint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen al te strak 'sportlijf' hebt, is 'n uur wandelen zeker beter dan een half uur hardlopen. Je bent buiten, verbruikt energie, komt tot rust en bouwt aan je conditie, zonder dat je meteen een groot risico loopt op blessures.

Als je al een hele tijd 'n uur wandelt en je merkt dat de uitdaging er wel af is of dat je je gaat vervelen, kun je proberen of hardlopen iets voor jou is. Langzaam opbouwen volgens een goed trainingsschema. Zeker niet alle mensenlijven zijn er geschikt voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan waarvoor: als je het meer voor conditie doet zou ik zeggen een half uur hardlopen, maar voor calorieën te verbranden kun je beter een uur wandelen(ligt er ook aan hoeveel tijd je hebt :D)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wandelen is beter voor je, je lichaam hoeft dan niet steeds die schokken op te vangen. Maar als je sterke spieren hebt om deze schokken op te vangen kan je lichaam wel tegen een stootje en kan je gerust gaan harlopen.
Met hardlopen bereik je uiteindelijk een beter uithoudingsvermogen/conditie.