Val ik af als ik iedere dag 30 min hardloop en alleen water ga drinken?

Ben absoluut niet dik maar heb wel een buikje, zwemband. Als ik nu iedere dag 30 min ga hardlopen en alleen nog maar water ga drinken.. Zal ik dan gaan afvallen? Ik eet redelijk stevig, veel vlees, aardappelen etc. Ook wel eens chinees of shoarma.

Weet jij het antwoord?

/2500

als je dat doet val je zeker...niet af!! maar val je van je eigen af!! je lichaam heeft voedingstoffen nodig om te verbranden.. water bevat dat niet .. dus als je wilt afvallen, eet gezond, beweeg voldoende..en zorg voor voldoende rust..

In het begin zou je misschien afvallen, maar hoe lang hou je dat vol? En als j dan weer normaal gaat eten komt het er een paar keer zo snel weer op.

Het beste is om minder vlees te eten en wat meer fruit en groente op je manier te zetten en gezondere afwisselende dranken tot je te nemen, maar ga NOOIT alleen maar water drinken! Als je 30 minuten hardloopt en alleen maar water eet en verders helemaal niets, dan raak je ernstig ondervoed en je voelt je lusteloos, omdat je geen energie haalt uit water, laat staan dat je er caloriËn uit haalt. Je kan dit grapje overigens maar een bepaald aantal dagen volhouden en is vergelijkbaar met in voedselstaking gaan. Je lichaam krijgt nul mineralen danwel vitaminen binnen. Het gevaar van overmatig of juist alleen, in welke hoeveelheid dan ook, water drinken zijn ook niet gering: "Waterintoxicatie, watervergiftiging of hyponatriaemie ontstaat wanneer een teveel aan water en te weinig elektrolyten worden ingenomen. De elektrolytenconcentratie van het extracellulaire vocht neemt dan te lage waarden aan, met als gevolg dat er te veel water de cellen binnendringt (door osmose) of dat er te veel kalium de cellen verlaat (door diffusie). Waterintoxicatie wordt vaak onderschat omdat men niet gelooft dat ook water in grotere hoeveelheden giftig kan zijn. In 2007 overleed een Amerikaanse vrouw, Jennifer Strange, doordat ze had meegedaan aan een wedstrijd waarbij het erom ging zoveel mogelijk te drinken zonder te plassen. In 2008 liep een Britse vrouw, Dawn Page, hersenbeschadiging op als gevolg van een waterkuur omdat haar alternatieve therapeut haar verslechterende toestand negeerde in de veronderstelling dat dit een normaal onderdeel was van het genezingsproces. De gevolgen zijn spierkrampen, een verlaagde bloeddruk en een gevoel van slapte. In een verder stadium kan het leiden tot een coma en zelfs tot de dood doordat de ademhaling onderdrukt wordt en uiteindelijk stilvalt." Toegevoegd na 13 minuten: Water kan je natuurlijk niet eten :).. bedoelde natuurlijk drinken Toegevoegd na 35 minuten: op je manier moet zijn "op je menu" (eerste zin)

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie

zomaar 30 minuten hardlopen gaat echt niet zo simpel hoor, dat moet je rustig opbouwen. En bedoel je alleen maar water drinken in plaats van frisdrank en zo, of alleen maar water drinken en niks eten? Het eerste is een goede keuze, de 2de is gigantisch slecht. Meer gaan bewegen is natuurlijk altijd goed, maar om blijvend af te vallen moet je toch ook echt je voeding aanpassen. Een gezond lichaam is 70% voeding en 30% sporten. Als je je een ongeluk sport en alleen maar fastfood eet, ben je niet goed bezig ;) Probeer zoveel mogelijk suiker, zout en hevig bewerkte producten te vermijden. Minder ook met koekjes en chips. Voeg in je dagelijkse eetschema meer groente en fruit toe. Samenstelling bord avondeten: 1/2 groente, 1/4 vlees en 1/4 aardappelen. Af en toe eens chinees of shoarma kan wel, maar beperk het tot 1 keer in de week en eet voor de rest gezond. Toegevoegd na 3 minuten: Je kunt ook bijvoorbeeld gaan zwemmen of fietsen, dat zijn ook leuke sporten om te doen. Kies iets dat je leuk vind, en dat je graag doet. Probeer elke dag in elk geval 30 minuten te bewegen, waarvan minstens een kwartier echt zweten.

Als je niet dik bent, waarom moet je dan afvallen?? Wil je toch wat kwijt: eet van alles wat je eet nu eens 3/4, kun je toch gewoon eten alleen iets minder. Een uur stevig wandelen is net zo goed en je word minder snel moe.

Je zult zeker afvallen maar het is de vraag of het gezond voor je lichaam is. het is belangrijk om meer energie te verbranden dan dat je binnen krijgt (wil je afvallen). wel moet je letten op het aantal calorieën die je binnen krijgt. Als vrouw heb je per dag 2500 calorieën nodig en als man 3000.

Al ben je een topsporter alles staat of valt met je voeding. Kijk naar de discussie over Theo Janssen en Rooney. Beide niet bepaald de dunste maar staan toch echt als topsporter te boek met een goede conditie. Probeer de aardappels bijv. meer te vervangen voor rijst. Dat is een begin en bekijk ook wat je anders drinkt, cola is een bijv al dooddoener voor elk dieet.

Het is voor veel mensen al moeilijk om dagelijks een half uur uit te trekken voor beweging, dus als die mogelijkheid er is moet je het zeker doen en voor resultaat hoef je niet per se te hardlopen.