Wat is het beste moment om te ademen tijdens opdrukken?

Wanneer je weer boven bent (en het meeste ontspannen)? Of tijdens het naar beneden/boven gaan respectievelijk in- of uitademen, of andersom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Je moet uitademen bij het kracht zetten, dus bij het naar boven gaan.!

Toegevoegd na 1 uur:
Eigenlijk hetzelfde principe als bij de oefening:bankdrukken.
Dan lig je op de bank, en stoot je de halter van je af, terwijl je ondertussen met kracht uitademd.

Probeer de oefening opdrukken trouwens zo correct mogelijk uit te voeren. Het gaat er niet om, hoeveel keer je het kunt doen, maar om hoeveel keer je het GOED kunt doen.

Dus niet te snel, en goed blijven ademen. Anders krijg je zuurstof tekort en een rood hoofd.
Je ellebogen ook niet op slot zetten. Er moet spanning op je armen blijven staan.

Ideale oefening voor je borstspieren en armspieren, terwijl je indirect ook je buikspieren nog een beetje mee pakt, tenminste, als je de oefening goed uitvoert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt!