Hoe vermijd je een een droge keel tijdens hardlopen?

Hey,
Ik heb volgende week weer piepjestest ( shuttle run volgensmij ).
Ik heb een echt goede conditie, ik speel hoog niveau met voetbal, dus moet ook wel. Maar het punt is dat als ik in de zaal niet normaal snel een droge keel krijg, waardoor ik moeilijk ga ademen en hierdoor soms een steek krijg. Rond trap 12 ofzo heb echt zo'n droge keel dat ik amper kan slikken, en als het lukt krijg ik echt een heel duizelig gevoel... En veel water drinken van tevoren is volgensmij ook niet verstandig want dan krijg ik snel een steek ...

( 15 jaar 3e klas )

Weet jij het antwoord?

/2500

Inademen door je neus en uitademen door je mond scheelt een heel stuk. En proberen rustig door te ademen.

- vochtbalans: optimaal maken door normale hoeveelheid drinken overdag zoals je altijd doet, dan een 15 minuten voor de inspanning 200ml isotone sportdrank. Dan zit het in je bloed (en niet in je maag of blaas) tijdens de inspanning. - slijmlaag in de pharynx: de 2-3 uur voor de inspanning geen zure producten zoals frisdrank, fruit, sapjes, energydrink, dubbelfris, andere dranken met bubbels. - neus in, mond uit, niet hijgen, diep ademhalen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100