Ik heb hardloopschoen maat 41,5 aangeschaft terwijl ik gewone schoenmaat 39 heb. Is dit correct?

Ik heb gisteren nieuwe hardloopschoenen gekocht. Vorig pas waren saucony maar 41 (henzelf maat 39). Dit keer asics maat 41,5. Ik zei ik de winkel al dat het me opviel dat deze halve maat groter waren. Eigenaresse van winkel (die overigens erg deskundig is) zei dat ik er dikkere zool in had (ze had betere zool vanuit winkel erin gedaan ipv de standaard zool) en dat dat daarom prima kon. Ze heeft ook nog even gevoeld aan de schoen mbt waar teen zat. Nu tijdens eerste keer hardlopen weet ik even niet of deze schoen te ruim is (kan ook dat ik hem te los heb gestrikt) of dat de maat toch niet goed is? Heb overigens wel buiten voor haar moeten rennen zodat zij kon kijken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het een echt goede hardloopwinkel is, dan kun je die schoenen terugbrengen als ze na een paar keer lopen niet zitten zoals ze horen te zitten, dat heb ik in het verleden ook meegemaakt. Ik vond je verhaal raar klinken en wilde al zeggen dat het me heel raar lijkt, maar voordat ik dat bericht daadwerkelijk hier online geplaatst heb, besloot ik toch even naar mijn eigen hardloopschoenen te kijken. Tot mijn stomme verbazing hebben die maat 42,5. Normaal heb ik maximaal maat 41, dus blijkbaar kan het verhaal wel kloppen, ik heb daar namelijk ook een dikkere zool inzitten, omdat ik met dunnere zolen blaren kreeg. Die maat 42,5 hardloopschoenen zitten me prima, ik loop er al anderhalf jaar op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100