In wat voor sport moet je juist dik zijn,en in welk sport moet je nou dun zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is geen sport maar voor buikdansen moet je wel een beetje gezet zijn.

Het beste antwoord

Dun: Klassiek ballet, turnen, schoonspringen/zwemmen
Dik: Sumoworstelen

Eigenlijk bij vele overigen sporten maakt het niet zoveel uit wat voor figuur je hebt. Als het maar een gespierd en krachtig lichaam is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dik: Sumoworstelen
Dun: Schoonspringen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij atletiek zie je de verschillen goed: hoogspringers zijn dun en kogelstoters zijn een stuk dikker. Vergeet niet, sumoworstelaar of kogelstoter: alleen dik zijn helpt niet, ze zijn vooral sterk, alleen zie je onder dat laagje vet de spieren niet altijd goed zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dun, lichtgewicht bokser
Dik, Sumoworstelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een jockey die een renpaard berijdt dient zo licht mogelijk te zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dik bij sumoworstelen
Gespierd bij gewichtheffen en andere krachtsporten
Dun bij schoonspringen,hardlopen en jockey horseriding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het blijft een misverstand dat je voor sumoworstelen dit moet zijn.
Er zijn sporten waar het handig is zo weinig mogelijk gewicht hebben, zoals vederlichtgewicht boksen.

Dat heeft niets met dik of dun te maken.

Het is een misverstand dat sumoworstelaars dik zouden moeten zijn. Dat komt omdat wij die dikke halfnaakte zwaargewicht-Japanners wel grappig vinden.

Gewichtheffers zijn vaak ook enorm van afmeting.
Dat komt door de grote spiermasse.

Maar dik hoef je in geen enkele sport te zijn.