Kantine. Nee zonder gekheid kan je tegenwoordig niets van zeggen. Vroeger zou je zeggen dat het de 3e keeper was, maar tegenwoordig hebben vele sterspelers hun eigen voorkeursnummer. Ik geloof dat er ook al iemand rondloopt met nummer 66.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik had dit nummer gekregen, maar ben uiteindeliijk keeper geworden met rugnummer 66
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reserve in de kantine, neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Derde keeper is natuurlijk 23, niet 24.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Derde keeper kan ook makkelijk 24 zijn hoor!
Er zijn een paar nummers die een bepaalde plek op het veld hebben zoals nummer 9 (spits), nummer 10 (aanvallende middenvelder) en lage nummers zoals 3 of 4 zijn meestal verdedigers. Verder zit er niet echt een logica in de nummers. Nummer 24 zou een wisselspeler kunnen zijn, omdat de basisspelers meestal lagere nummers hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rugnummers hebben geen specifieke doelen voor een positie. Dit hangt volledig af wat trainers, overige staf en spelers willen.

Maar je moet wel rekening houden dat in de meeste gevallen nr 24 geen basisplek gegarandeerd. Meestal gaat het dan om talenten die ze dat soort rugnummers geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Traditioneel zijn de nummer 1 t/m 11 de "basiselftalnummers" en nr. 12 voor de supporters de rest is voor wissels en reserves. Maar de rest is niet bepaald en het geldt niet voor alle clubs. Vaak hebben de spelers een geluksnummer, bv. Mertens (14) Afellay (20). Wel proberen clubs zo laag mogelijke nummering te hebben met rugnummers. Maar als er gedurende het seizoen een speler bijkomt wordt daar niet altijd rekening mee gehouden bv. Jetro Willems bij PSV in het seizoen 2011/12 met nr. 43.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit de nummers 1 t/m 11 kun je posities uit halen. Nummer 24 zal hierbij dus vaak een reservespeler zijn. Al zegt dit niet alles, Luciano Narsingh speelde vorig seizoen als Heerenveen-speler als nummer 24.