Is het niet competitie vervalsing dat FC Twente - AZ aankomend weekend alleen met thuis publiek speelt? (24.800 man )

Door het instorten van het dak

Toegevoegd na 1 minuut:
Dan moet het maar uitgesteld worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Ik zie het niet als competitievervalsing. Het gebeurt incidenteel dat supporters van de ene club niet naar een uitwedstrijd kunnen.

FC Twente heeft officieel een ontheffing van de verplichting van BVO's om bij thuiswedstrijden een bepaald aantal plaatste beschikbaar te stellen aan uitsupporters aangevraagd bij de KNVB en de KNVB heeft deze ontheffing verleend.

De reden dat ze de ontheffing hebben verleend zal inderdaad te maken hebben met je suggestie dat het dan maar uitgesteld moet worden: gezien het volle programma (en de wiskundige planningen die hieraan vooraf gaan) zal dat haast onmogelijk worden.
Daarnaast vind ik het uitstellen van een wedstrijd ook een soortement van competitievervalsing.

"Gezien de bijzondere omstandigheden heeft de KNVB FC Twente ontheffing verleend van de verplichting van BVO’s om bij thuiswedstrijden een bepaald aantal plaatsen beschikbaar te stellen aan uitsupporters. De KNVB heeft de ontheffing aan FC Twente verleend voor de eerstkomende thuiswedstrijden. Het is onbekend wanneer er weer uitsupporters worden binnengelaten in de Grolsch Veste."

http://www.twentefans.nl/twentecafe/5023/az-zonder-supporters-naar-fc-twente.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

sja als het thuisteam het stadion niet op orde heeft zou je kunnens tellen: dan blijft het thuispubliek maar thuis?