Wat is het verschil tussen puch ups op platte handen,en op vuisten???

Maakt het veschil?of je nu opdrukt op platte handen?of op de vuisten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
8K

Antwoorden (3)

Door met vuisten maak je de oefening zwaarder voor je zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je vuisten push ups maken,betekent méér spanning op je arm- en schouder + borstspieren: je vuisten nemen nu eenmaal een kleiner oppervlak op de vloer in.

Dus ja,met je vuisten i.p.v. je vlakke handen push ups maken is inderdaad zwaarder om die reden.

Het scheelt óók trouwens hóe je je handen of je vuisten ónder je lichaam op de grond plaatst: een beetje schuin (dus níet loodrecht ) t.o.v. je schouders vraagt ook méér krachtsinspanning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je vuisten is zwaarder. Dat komt o.a. doordat het vlak kleiner is zodat je moeilijker balanseert.

Veel mensen die aan vechtsporten doen die doen het sowieso op de vuisten zodat hun vuisten harder worden. Toen ik nog aan taekwando deed drukte ik mijzelf zelfs op terwijl ik alleen maar op de voorste twee knokkels mocht leunen. Dat doet in het verschil vreselijk zeer maar je knokkels worden er wel minder gevoelig van en dus keihard.