Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Natuur in Eindhoven.

Ook al woon ik in Eindhoven, ik ben hier nog nooit in een park geweest ( ik kom meestal niet verder dan 't stadsdeel waar ik woon, behalve als ik naar school fiets ).
Weet er iemand een leuk park in of rond Eindhoven waar je kan picknicken? Het zou leuk zijn als er ook een beek ( zoals de Dommel ) of dergelijke in de buurt is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Rustig wandelen of fietsen in het groen? Dat kan in Eindhoven, en daar hoeft u echt niet voor de stad te verlaten. Eindhoven is één van de weinige "grote groene steden" van Nederland. De groene gebieden in Eindhoven zijn o.a.: Genneper Parken, Stadswandelpark, het Dommeldal en de bossen bij Strijp.

Op loopafstand van de drukke binnenstad naast de Stadsschouwburg ligt het stadswandelpark. Een groene oase waar u even helemaal tot rust komt.

Er staan zo'n 30 sculpturen verspreidt door het park. Wilt u meer weten over de betekenis? In het "wandelboek" van Parktheater tot TU/e is een heel hoofdstuk gewijd aan de beelden en sculpturen in het Stadswandelpark.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Natuurgebieden in Eindhoven:

•Urkhovense Zeggen
•Eckartse Bos
•Gijzenrooise Zegge
•Kanunnikesven
•Stratumse Heide
•Boktse Beemden
•Aanschotse Beemden
•Terrein Grote Beek

Toegevoegd na 5 minuten:
Water in Eindhoven

•Dommel
•Tongelreep
•Ekkersrijt
•Gender
•Oude Gracht
•Grote Beek
•Eindhovens Kanaal
•Beatrixkanaal
•Karpendonkse Plas
•Klotputten
•Vijver in het Henri Dunantpark
•Vijver in het Stadswandelpark
•Vijvers in Meerhoven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de informatie :)
Stadswandelpark! Achter de schouwburg. En heel even verderop de Genneper parken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fiets eens naar de Strabrechtse heide - niet zo ver en heel erg mooi
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding