Haha, gedeelde smart. Ik mag begin juli aan een triathlon meedoen (1/8e deel slechts, valt beetje mee dus). Hiervoor moet ik ook 5 km hardlopen en lopen is dus absoluut geen hobby van mij.
Een vriend heeft me toen gewezen op het programma start to run van Evy Gruyaerts (Vlaanderen Sportland). Die een compleet hardloopprogramma op MP3 aanbiedt, waarin in 27 lessen van 0 naar 5 kilometer hardlopen gegaan wordt.
Ik ben nu een week of 4 bezig en best trots op mijzelf, het gaat al best lekker (voor iemand die niet van hardlopen houdt).
Het is een mp3 waarin duidelijk aangegeven wordt wanneer we hoe lang gaan rennen en er wordt aangegeven wanneer je weer mag wandelen, dit alles vergezeld gaande van fijne muziek om je af te leiden van je leed.
Oke, af en toe kun je Evy wel schieten als ze weer met die zalvende zinnetjes als: "Je bent goed bezig" komt, terwijl je weet dat zij op haar luie reet zat tijdens het inspreken... maar alles bij elkaar is dit een ideaal programma.
Ik heb inmiddels (zekerheidshalve, of ik het ooit gebruik is een tweede) ook de 5-10 k versie vast gedownload.
Ik weet niet of de downloads nog online staan, je zou moeten googelen op start to run & Evy Gruyaerts.
Mocht je ze niet kunnen vinden, stuur me dan even een berichtje, dan stuur ik ze wel op op CD of ik zet ze ergens neer waar je ze wel kunt downloaden.
Succes in ieder geval.