Kitesurfen is een vorm van watersport waarbij de sporter op een kleine surfplank staat en zich voort laat trekken door een kite (of: vlieger). Iemand die aan kitesurfen doet, wordt een kiter of kitesurfer genoemd.

Toegevoegd na 19 seconden:
bron: Wikipedia

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kitesurfen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo'n vraag heb je net zo snel zèlf ingetikt bij google....
Kite is engels voor vlieger.
surfen is met een plenk over het water gaan.

de combiantie is dus surfen terwijl je met een vlieger over het water wordt getrokken, hierbij kan je de nodige stunds doen door de snelheid die je heb.

Toegevoegd na 18 minuten:
plenk?? plank bedoel ik:)