Hallo, ik doe geen sport, maar ik zoek er wel een, ik vind sporten helmaal niet leuk, maar ik moet het wel, wat moet ik nu doen? Bedankt

Als mensen vragen : wat voor sport doe je.
Dan weet ik niet wat ik moet zeggen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zeg je gewoon dat je op 100 meter figuurzaag poepen met hindernissen zit.
Annswers
13 jaar geleden
Ben je een jongen of meisje? Zijn er dingen die je wel leuk vind met gym?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom MOET je sporten ?

Antwoorden (18)

als je iets niet leuk vindt moet je het niet doen, dat loopt uiteindelijk uit op niets

Toegevoegd na 3 minuten:
wat je wel kunt doen is bijvoorbeeld iedere dag wat spieroefeningen doen thuis. bijv. wat opdrukken en dergelijke. als mensen dan vragen wat voor sport je doet zeg je fitness
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gast23326;

Je zegt 'je moet wel', dus ik neem aan dat je omwille van je gezondheid wilt of moet sporten. Je kunt dan volgens mij het beste op individuele basis aan je conditie gaan werken door bijvoorbeeld te gaan fitnessen, lopen, fietsen of zwemmen. Doe het vooral niet om aan lastige vragen van anderen te ontkomen, want dan hou je het toch nooit vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zeg je: denksport.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou ook niet van sport. Ik weet niet waarom je moet sporten maar je zou ook wat anders kunnen doen bv: dansen, yoga, tai chi, wandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat denk je van zwemmen ?
13 jaar geleden
Op sommige sportclubs kan je een paar lessen gratis volgen om te kijken of je het leuk vind. Ga dat eens proberen dan ben je niets verplicht en wie weet zit er toch wat tussen dat je leuk lijkt.
13 jaar geleden
als het puur om bewegen gaat, zoek dan iets wat zo goed mogelijk aansluit bij je interesses. er zijn al veel mogelijkheden genoemd. dansen, zwemmen, tai chi, (nordic) wandelen. als het maar aansluit bij wat je graag doet.
een voorbeeld: als je hobby fotograferen is, neem dan je fototoestel, ga naar de hei en loop een rondje van 10 km. gegarandeerd dat je veel situaties ziet die om een foto schreeuwen. Fietsen kan ook goed om te combineren.
als muziek je hobby is, ga dan dansen (stijl, latin, street, enz enz enz).
keus zat, maar je moet niet denken, van: "bah daar heb ik geen zin in". dat is negatief denken en kleurt de activiteit al rood, voordat je er aan begonnen bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan toch een fietswandeling maken...dat is sport en is er geen...U bepaalt eigen tempo en afstand ....en toch in beweging.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of ga U amuseren op de kermis en neem een abonnement op de Cake-walk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat moet ik me voorstellen bij een fietswandeling?
Zoek een maatje om samen een sport te doen. Kijk in je vriendenkring of iemand daarvoor openstaat. Vraag ze wat voor sport zij doen, dat je een sport voor jezelf zoekt en misschien zeggen ze dan 'kom volgende keer mee, gezellig'. Dan heb je de combi gezellig én sport, dat is veel beter vol te houden als je sport -zoals ik- niet leuk vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen ga je fietsend naar een zwembad en ga een uurtje zwemmen .
En als het bevalt dan ga je vaker fietsen en langer zwemmen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie al heel veel goede antwoorden staan.
Maar ik wel nog wel zeggen dat je vooral iets moet gaan doen wat je leuk vindt!
Als je het niet leuk vindt, hou je het niet vol.

Het gaat er niet om dat je helemaal bezweet raakt, of heel moe, als je maar beweegt en dat kan met van alles zijn. Als je maar langere tijd beweegt. Ik geloof dat het langer dan 20 minuten moet zijn, dan bouw je conditie op.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sporten kan goedkoop en duur zijn, voor de ene sport zoals bijvoorbeeld joggen heb je alleen kleren nodig voor in de zomer en winter, en tennissen bijvoorbeeld is erg duur. Kijk naar je financiele situatie, en probeer de sporten die in jou bereik liggen. Er zit ongetwijfeld iets tussen wat jou bevalt. Wil je een lijst met alle sporten ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Sport << Zoek maar een paar uit, dit moeten ze ongeveer allemaal zijn.

Groetjes Jacob
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst moet je weten wat je leuk vindt, voordat je
ergens geld aan uitgeeft.
Zelf heb ik ook een tijdje met die vraag gelopen die jij
stelt, uiteindelijk ben ik met iemand meegegaan naar een
georganiseerde wandeltocht,zag het totaal niet zitten een
wandeltocht, maar een week later toch weer meegegaan.
Dat was in 1993, en nu 2010 loop ik nog steeds wekelijks
wandeltochten, ik vindt het nu geweldig leuk, en zou het
niet meer willen missen. ( vierdaagse nijmegen-apeldoorn-
doetinchem-achterhoek e.z.v.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg altijd: ik loop rondjes in de tuin.
13 jaar geleden
Tai chi is al een paar keer genoemd, maar ik wilde er via een antwoord toch nog een extra lansje voor breken.

Ik vond sport ook nooit leuk, in 37 jaar nooit gedaan, maar tai chi heeft me gegrepen. Het is niet alleen goed voor je lichaam, maar ook voor je geest en je leert er nog zelfverdediging door ook (ja, het is ten dele een martial art, maar als je dat niet leuk vindt, laat je dat deel gewoon achterwege). Het is niet inspannend of uitputtend, maar je merkt toch al vrij snel lichamelijke verbetering.

Zo had ik na een auto-ongeluk last van m'n rug, nek en schouders. Ik kon niet zo ver meer lopen. Fysiotherapie heeft me nauwelijks geholpen. Maar na minder dan 3 maanden tai chi heb ik geen last meer en kan ik weer onbeperkt lopen.

Het leuke is ook dat je er praktisch niets voor nodig hebt en dat je het kunt doen waar (wel een beetje ruimte nodig) en wanneer je maar wilt. Ik probeer het elke ochtend in m'n tuin te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vissen, schaken, dammen, darten, biljarten....
Allemaal sporten die erg leuk kunnen zijn en waar je niet moe van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe sinds kort aan bodypump!
Je word er niet heel moe van, het is meer om spieren op te bouwen.. En ik merk echt al vanaf de eerste les dat ik sterker word en steeds meer aan kan!
Zo word het wel leuk om te gaan, want als ik een week niet ga, ben ik gelijk minder sterk, en dat vind ik niet leuk :-P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is zo'n sport waar je sportvlekken van krijgt... en dat lijkt me nu echt iets voor jou ;-)